محرومیت سه و نیم میلیونی کودکان در معارف

  • انتشار: ۸ عقرب ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 16097

نمایندۀ خاص رئیس جمهور در بخش حکومتداری خوب میگوید که باتوجه به امکانات مالی و مادی وزارت معارف، این وزارت از یک دهه به این سو، در بخش معارف، پیشرفت قابل ملاحظه یی نکرده است و این کار سبب شده است تا سطح کیفیت تعلیم و تربیه در کشور کاهش یابد.

مقامهای وزارت معارف، نارسایی ها در بخش نظام معارف را می پذیرند اما سران حکومت را به کم توجهی در این بخش، متهم می کنند.

مقامهای این وزارت میگویند که در کنار نا امنی ها و بودجه انکشافی اندک، توجه نادرست از سوی حکومت، سبب شده است تا سطح تعلیم و تربیه پائین آمده و سه و نیم میلیون کودک، در سراسر کشور، از تعلیم و تربیه محروم شوند.

یونیسکو، ادارۀ فرهنگی سازمان ملل در افغانستان نیز از وضعیت معارف در کشور، ابراز نگرانی می کند اما اطمینان می دهد که اگر با حکومت افغانستان، کار مشترک صورت گیرد، جلو موانع موجود در برابر معارف گرفته خواهد شد.

ما در بخش از بین بردن موانع موجود در برابر معارف هستیم. نبود نصاب معیاری نه تنها حکومت افغانستان بلکه نگرانی ما را نیز برانگیخته است. تلاش میکنیم تا در این بخش با وزارت معارف افغانستان، کار مشترک کنیم تا جلو این مشکلات، گرفته شود.

این اظهارات مقامها در رابطه به نارسایی ها در بخش نظام معارف در حالی است که به دلیل جنگهای اخیر در کشور، صدها مکتب مسدود شده و صدها هزار کودک، از رفتن به مکاتب و تعلیم و تربیه محروم شده اند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟