محب: ۱۵ هزار جنگجوی جدید از پاکستان وارد افغانستان می شوند/ طالبان هیچگاه راهشان را از گروه‌های تروریستی جدا نکرده اند

  • انتشار: ۲ اسد ۱۴۰۰
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 117165
حمدالله محب

حمدالله محب، مشاور شورای امنیت ملی اعلام کرد که بر اساس گزارش‌های اطلاعاتی، قرار است بیش از ۱۵ هزار جنگجوی جدید از مدارس پاکستان برای جنگ وارد افغانستان شوند.

مشاور شورای امنیت ملی بیان داشت: «امسال دستکم ۱۰ هزار نفر از مدرسه‌های پاکستان برای جنگ وارد خاک افغانستان شده اند. گزارش‌های اطلاعاتی نشان می‌دهند که قرار است بیش از ۱۵هزار جنگجوی تازه به افغانستان بیایند.»

محب ارتش پاکستان را به پشتیبانی نظامی، مالی و عاطفی از طالبان متهم کرد و تاکید کرد که طالبان هیچگاه راهشان را از گروه‌های هراس افکن جدا نکرده اند.

وی گفت: «تحریک اسلامی ازبکستان همکار طالبان است، در حالی که با داعش بیعت کرده است. این سه گروه با هم در بی ثبات کردن افغانستان همکاری می‌کنند. ما نمی‌توانیم این گروه‌ها را از هم مجزا بدانیم. عدم قطع رابطه طالبان با گروه‌های هراس افکن چندین بار از سوی حکومت افغانستان با بازداشت کردن اعضای گروه القاعده در ساحات زیر حاکمیت طالبان، اثبات شده است.»

مشاور شورای امنیت ملی افزود: «ما شاهد مذاکرات جدی از سوی طالبان نبوده ایم. آن‌ها می‌خواهند از این مذاکرات به عنوان پیشبرد آجندای نظامی و همچون لابی برای اهداف نظامی خود استفاده کنند.»

گفتنی است که طالبان حملات خود را در ماه‌های گذشته شدت بخشیده و ده‌ها ولسوالی تحت اداره این گروه درآمده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟