محب: نتایج انتخابات هرچه باشد؛ اما صلح اولویت دولت است

  • انتشار: ۹ میزان ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 69691

«حمدالله محب» مشاور امنیت ملی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد تاکید کرد نتایج انتخابات ریاست جمهوری هرچه باشد؛ اما صلح اولویت دولت است.

محب خاطرنشان کرد که حدود ۳ میلیون شهروند افغانستان با وجود تهدیدات تروریزم در چهارمین دور انتخابات ریاست جمهوری دموکراسی جوان ما رای دادند و کسانی نیز رای دادند که انگشتان دست‌شان در انتخابات ۲۰۱۴ توسط طالبان به خاطر رای‌دهی قطع شده بود.

او افزوده است که کشورهای عضو ناتو در دو دهه گذشته در کنار افغانستان ایستادند و فرصت این را مساعد ساختند که افغانستان از جنگ بیرون آید، بازسازی شود و ما در مورد یک افغانستان جدید مبتنی بر ارزش‌های اسلامی، عنعنات افغانی و نجات دایمی از گذشته خونین بیاندیشیم.

محب تاکید کرد: از همین‌جا به طالبان و حامیان خارجی آن‌ها پیامی از مردم افغانستان دارم: با ما در روند صلح یک‌جا شوید، ورنه ما به جنگ خود علیه‌تان ادامه خواهیم داد و این جنگی است که ما به آن فایق آمده می‌توانیم.

مشاور امنیت ملی رییس‌جمهور خاطرنشان کرده است که مردم افغانستان به منظور توقف فوری خون‌ریزی خواهان آتش‌بس هستند؛ آن‌ها می‌خواهند که گفت‌گوها میان حکومت افغانستان و طالبان صورت گیرد و تقاضا دارند که جمهوری اسلامی به عنوان تهداب ملت – دولت بقا داشته باشد و نه تنها می‌خواهند دست‌آوردهای خویش را حفظ نمایند، بلکه خواهان حفظ بنیادی اند که امکان ارتقای دست‌آورد‌های موجود را بدهد.

محب همچنان از کمک شرکای بین‌المللی افغانستان در روند صلح و حمایت آنان از این روند به مالکیت کشور استقبال کرد و گفت صلح هدف مشترک و تروریزم دشمن مشترک ما است و نباید در یک استعجالیت غیرواقعی صلح، تروریستان را تقویت نماییم.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟