محب: خروج نظامیان آمریکا از افغانستان شایعه است/ صلح بدون حضور افغان ها به دست نمی آید

  • انتشار: ۱۷ جدی ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 52112

 حمدالله محب، مشاور امنیت ملی کشور که به هند سفر کرده است در مصاحبه با یکی از رسانه های این کشور گفت: صلح در افغانستان بدون حضور افغان ها در این روند به دست نمی آید.

به گزارش اطلس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مشاور امنیت ملی افغانستان در گفتگو با هندوستان تایمزاظهار داشت: تماس های تصادفی با جناح های طالب وضعیت را پیچیده خواهد ساخت. وی در خصوص عدم شرکت نمایندگان دولت افغانستان در گفتگوهای اخیر با طالبان در ابوظبی گفت: «هیچ صلحی بدون افغان ها نمی تواند وجود داشته باشد.»

محب افزود: این پروسه ای است که ما آن را رهبری کرده ایم، معلومات نادرست بسیاری در این خصوص وجود دارد و حقیقت این است که بیشترِ گفتگوها پشت درهای بسته انجام می‌شود.

وی بیان داشت: اطمینان کاملی وجود ندارد که دفتر طالبان در قطر از تمام جناح های این گروه نمایندگی کند؛ من فکر می‌کنم چند دستگی زیادی در درون صفوف طالبان وجود دارد و آنها یک گروه منسجم نیستند، زیرا تیم مذاکره‌كننده ای از سوی اين گروه تعیین نشده است.

وی گزارش های مرتبط با خروج هفت هزار سرباز آمریکایی از افغانستان را شايعه خواند و بیان کرد که افغانستان برای همه سناریوها آمادگی دارد.

مشاور امنیت ملی افغانستان تاکید کرد که تقویت نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان از اتکا و احتیاج این نیروها به کمک های دائمی خارجی می کاهد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟