محبوبیت بایدن به پایین ترین میزان خود در آمریکا رسید

  • انتشار: ۲۱ سرطان ۱۴۰۱
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 131643

در تازه‌ترین نظرسنجی ملی آمریکا، محبوبیت جو بایدن به پایین‌ترین حد خود (۳۰ درصد) رسید.

به نقل از نیویورک پست، بر اساس این نظرسنجی که موسسه افکارسنجی “سیویکس” انجام داده، تنها کمتر از یک سوم شرکت‌کنندگان آمریکایی از عملکرد جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا راضی هستند.

رایان گیردوسکی، مشاور حزب جمهوری‌خواه، دولت بایدن را به قایقی تشبیه کرده و در اشاره به مشکلات متعددی که وی با آن دست و پنجه نرم می‌کند، گفته است که ریاست جمهوری بایدن به دلیل هزار سوراخی که در این قایق ایجاد شده، در حال غرق شدن است.

نتیجه این نظرسنجی روز جمعه منتشر شد و نشان داد که بایدن در نگاه هر گروه سنی با هر میزان تحصیلات و از هر جنسیتی در حال غرق شدن است. هر یک از این گروه‌ها کمتر از ۴۰ درصد رضایت داشتند. جوان‌ترین گروه رای‌دهندگان در این نظرسنجی ۱۸ تا ۳۴ سال سن داشتند که درصد نارضایتی آن‌ها از جمله پایین‌ترین‌ آمارها به شمار می‌رفت.

تنها در دو ایالت از جمع ۵۰ ایالت آمریکا شامل هاوایی و ورمونت، شمار حامیان بایدن از مخالفانش بیشتر شد.

این در حالیست که نظرسنجی انجام شده نشان می‌دهد که دموکرات‌ها و سیاه‌پوستان همچنان از ریاست‌جمهوری جو بایدن حمایت می‌کنند، هر چند درصد این رضایت‌مندی بالا نیست.

براساس این نظرسنجی، فقط ۵۶ درصد آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار و ۶۴ درصد از دموکرات‌ها از جو بایدن راضی هستند.

از همه بدتر اینکه، رضایتمندی ۳۰ درصدی کلی از بایدن بسیار کمتر از ۳۹ درصدی است که “سیویکس” در نظرسنجی سال ۲۰۱۷ خود به عنوان پایین‌ترین میزان رضایتمندی از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا ثبت کرد..

این نظرسنجی در پایان هفته‌ای مایوس‌کننده برای بایدن به دست آمد؛ جایی که رکود اقتصادی پررنگ‌تر شده، قیمت سوخت بالا باقی مانده، پدر و مادرها همچنان گرفتار تهیه شیر خشک نوزادانشان هستند و تیراندازی مرگبار به گروهی از شهروندان در روز استقلال آمریکا در روز ۴ ژوئیه همچنان بحث کنترل سلاح را داغ نگه داشته است.

دولت بایدن به علت ناتوانی در تامین واکسن‌های آبله میمون با انتقاد همه جانبه رو به روست و پس از هفته‌ها انتقاد تند دموکرات‌های چپگرا بابت واکنش سست او به تصمیم دادگاه عالی در زمینه سقط جنین، بایدن درصدد برآمد که فشار فزاینده حزب سیاسی خود را با امضای دستوری اجرایی برای کمک به زنانی که خواهان سقط جنین بودند، کاهش دهد.

موسسه “ریل کلییر” که نتیجه‌های چندین نظرسنجی را به طور همزمان ارزیابی می‌کند در این باره گزارش داد میزان رضایتمندی از جو بایدن به ۳۸ درصد رسیده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟