مجهز شدن نیروهای آمریکایی به پهپادهای جاسوسی مینیاتوری

  • انتشار: ۱ سرطان ۱۳۹۸
  • سرویس: فناوری اطلاعات
  • شناسه مطلب: 64610

ارتش امریکا به منظور کاهش تلفات یگان‌های زمینی اش در افغانستان این یگان ها را با پهپادهای جاسوسی میناتوری مجهز کند.

 به نقل از تسنیم، ویب سایت «زیروهج» نوشت: ارتش امریکا قصد دارد تا تقریبا همه یگان‌های زمینی اش در افغانستان را بهپهپادهای جاسوسی مینیاتوری به نام «بلک هورنت» مجهز کند.

ارتش امریکا در آستانه چرخش تابستانی نیروهای اش در افغانستان بیش از 9 هزار پهپاد جاسوسی مینیاتوری را از شرکت امریکایی «فلر» به ارزش 40 میلیون دالر خریداری کرده است.

قرار است نیروهای امریکایی از این پهپادها در میدان‌های جنگ در افغانستان در برابر طالبان استفاده کنند، ارتش امریکا بر این باور است که این کار در کاهش تلفات نظامیان امریکایی در این کشور موثر واقع خواهد شد.

پهپادهای بلک هورنت به قدری کوچک هستند که به راحتی در کف دست جا می‌گیرند 16 سانتی متر طول و کمتر از 33 گرم وزن دارند.این پهپادها می‌توانند با سرعت بیش از 21 کیلومتر بر ساعت حرکت کرده و پس از هربار شارژ به مدت 25 دقیقه پرواز کنند.

این پهپاد‌های جاسوسی می‌توانند تصاویر اچ دی گرفته و یا هم به صورت زنده فیلمبرداری کرده و داده‌ها را به اپراتورهایی که در روی زمین هستند ارسال کند. پهپاد مینیاتوری بلک هورنت پیش از این نیز توسط نیروهای انگلیسی در افغانستان مورد استفاده قرار گرفته است.

پیش از این نیز گزارش‌هایی منتشر شده بود که نیروهای آمریکایی در افغانستان برای مقابله با اهداف غیرنظامی تسلیحات جدیدی را مورد استفاده قرار می‌دهند که باعث ایجاد اختلال بینایی، تنفسی و گوارشی موقت در قربانیان می‌شود.

یادآوری می کنیم، که حضور نیروهای خارجی و جنگ 17 ساله امریکا، افغانستان را به آزمایشگاه تسلیحات خطرناک ارتش این کشور و دیگر شرکای غربی‌اش تبدیل کرده است.


نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟