مجهز شدن حریم هوایی افغانستان با سیستم جدید رادار؛ هزینۀ پروازها کاهش می یابد

  • انتشار: ۱۵ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2فناوری اطلاعات
  • شناسه مطلب: 28344

محمود شاه حبیبی، رییس عمومی ادارۀ مستقل هوانوردی افغانستان، ام‌روز( یک‌شنبه، ۱۵ اسد) در یک نشست خبری در کابل گفت که به زودی سیستم جدید رادار به هزینه ۹۰ میلیون یورو خریداری و در کشور فعال می‌گردد.
آقای حبیبی افزود که این سیستم از پیش‌رفته‌ترین سیستم‌های رادار جهانی‌است که به افغانستان توانایی کنترول تمام حریم فضایی را مهیا خواهد ساخت.
خطوط هوایی بیش‌تر، ظرفیت بیش‌تر فضایی و کاهش در مدت و مصارف پرواز از جمله خوبی‌های سیستم جدید رادار است که رییس عمومی ادارۀ مستقل هوانودی از آن یاد کرد.
آقای حبیبی گفت که خواست ما فعال شدن حریم هوایی کشور با یک سیستم پیش‌رفتۀ رادار است تا بتوانیم بالای حریم فضایی خود مسلط باشیم.
گفتنی که افغانستان در ۲۰۱۵ میلادی کنترول حریم‌هوایی‌‌اش را از نیروهای ناتو تسلیم شد و در آن زمان ادارۀ مستقل هوانوردی این اقدام، اظهار خوشبینی کرده بود.
در آن زمان مسؤولان در این ادارۀ اظهار کرده بودند که با بدست گرفتن حریم هوایی کشور، پرواز‌ها نیز در کشور افزایش خواهد یافتند.
گفتنی‌ست که قبل از این، نشست هلیکوپترهای ناشناس در برخی از نقاط افغانستان که از حریم هوایی کشور عبور می‌کردند، با انتقادهای تند شهروندان روبرو شده‌اند و وزارت دفاع افغانستان تایید کرده بود که حریم فضایی کشور یک سیستم رادارپیش‌رفته ندارد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟