مجلس نمایندگان: اعضای کمیسیون انتخابات باید محاکمه شوند/ آغاز روند انتخابات ریاست جمهوری خلاف قانون است

  • انتشار: ۱۷ جدی ۱۳۹۷
  • سرویس: انتخاباتتیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 52108

نمایندگان مجلس خواستار محاکمه اعضای کمیسیون مستقل انتخابات در پی مدیریت ضعیف انتخابات پارلمانی شدند و گفتند که آغاز روند ثبت نام نامزدان انتخابات ریاست جمهوری خلاف قانون می باشد.

به گزارش خبرگزاری اطلس، در نشست امروز مجلس(17 جدی)، نمایندگان با انتقاد شدید از عملکرد کمیسیون انتخابات بیان کردند که با کذشتن سه ماه از برگزاری انتخابات پارلمانی تاکنون نتایج این انتخابات معلوم نشده است و این فاجعه آبروی ملت افغانستان و آمریکا که خودرا حامی دموکراسی افغانستان میداند برده است.

نمایندگان مجلس آغاز روند ثبت نام ریاست جمهوری را خلاف قانون دانستند زیرا پس از تعویق زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، زمان ثبت نام نامزدان نیز باید به تعویق می افتاد در غیر این صورت برخلاف قانون به نامزدان 6 ماه فرصت داده میشود تا کمپاین کنند.

ایوبی نماینده مردم قندهار در واکنش به این موضوع گفت: کمیسیون انتخابات و برخی از نامزدان متقلب، اهداف دشمن که در پی ناکامی انتخابات پارلمانی در تلاش بودند را تحقق بخشیدند. وی تاکید کرد که کارمندان بلندپایه کمیسیون انتخابات و نامزدان متقلب باید از سوی حکومت محاکمه شوند.

در همین حال برخی نمایندگان ضمن نگرانی از اعتراضان مردم در رابطه با دستبرد ارای شان در برخی ولایات، گفتند که کمیسیون انتخابات با فساد و تقلب گسترده میخواهد نمایندگان انتصابی حکومت را به مجلس آینده راه دهد و اگر حکومت قصد دارن برای طالبان در مجلس آینده جا خالی کنند باید از طریق انتخابات این عمل صورت بگیرد نه خود خواسته غیر قانونی.

انتخابات پارلمانی در تاریخ 28 میزان 1397 برگزار شد که تاکنون نتایج ابتدایی 32 ولایت اعلام شده است.


نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟