مجلس لغو تابعیت دوم نامزد وزیران داخله و خارجه را تایید کرد

  • انتشار: ۶ دلو ۱۳۹۳
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 2833

مجلس نمایندگان افغانستان اسناد لغو تابعیت دوم صلاح الدین ربانی، نامزد وزارت خارجه و نور الحق علومی، نامزد وزارت داخله را تایید کرده است.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از بخدی، اعضای مجلس از ریاست جمهوری خواسته اند تا نامزد وزیران داخله و خارجه را که پیشتر به دلیل داشتن تابعیت دوگانه رد شدند برای معرفی برنامه های شان و گرفتن رای اعتماد، دوباره به این مجلس معرفی کند.

قادر زازی، رییس کمیسیون بین الملل مجلس گفت که کمیسیون مشترکی که روی اسناد نامزد وزیران کار می کند، اسناد لغو تابعیت دوم نامزد وزیران داخله و خارجه را پذیرفته است.

مجلس نمایندگان افغانستان پیشتر هفت نامزد وزیر کابینه به شمول داخله و خارجه را به دلیل داشتن تابعیت دوگانه رد و از ریاست جمهوری خواست به جای این افراد، چهره های جدید معرفی شود.

چندی پیش نامزد ریاست بانک مرکزی نیز به دلیل داشتن تابعیت دوگانه از جلسه مجلس نمایندگان اخراج شد.

سخنگوی ریاست جمهوری نیز به خبرگزاری بخدی گفت که به جای نامزد وزیرانی که نخواسته اند تابعیت دوگانه شان را لغو کنند، چهره های جدید معرفی شود.
رییس کمیسیون بین الملل مجلس اما می گوید که از جمله این هشت نفر، اسناد نامزد وزیران داخله و خارجه مورد تایید قرار گرفته و در صورت معرفی دوباره از سوی ریاست جمهوری به مجلس، می توانند برنامه های کاری شان را تشریح کنند.

احتمال می رود که مجلس نمایندگان سه شنبه یا چهارشنبه آینده صندوق رای دهی برای نامزد وزیران گذاشته شود.

رد نامزد وزارت زنان

مجلس نمایندگان به تازگی اعلام کرده است که نجیبه ایوبی، نامزد وزارت امور زنان به دلیل نداشتن مدرک لیسانس رد شده است.

کمال ناصر اصولی، از اعضای کمیته مشترک بررسی اسناد نامزد وزیران به رسانه ها گفت که خانم ایوبی در زمان معرفی اش به مجلس، مدرک لیسانس نداشته است.
او گفت که مجلس نمایندگان در مکتوبی از ریاست جمهوری خواسته تا به جای خانم ایوبی، نامزد دیگری برای وزارت زنان معرفی شود.

خانم ایوبی تا کنون در این باره رسما اظهار نظر نکرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟