مجلس سنا در اعترض به دولت موقتا تعطیل شد

  • انتشار: ۱۴ سرطان ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 6922
مجلس سنای افغانستان

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از جمهور، اعضای مجلس سنا در اعتراض به عدم حضور مقام های حکومتی در این مجلس، کارشان را تا روز چهارشنبه هفته جاری تعطیل کردند.
به گزارش خبرگزاری جمهور؛ سناتوران پس از آن اقدام به بسته کردن دروازه مجلس سنا کردند که صلاح الدین ربانی وزیر خارجه در جلسه امروز چهار این مجلس حضور نیافت تا به سوالات سناتوران پاسخ بگوید.
وزارت خارجه با ارسال مکتوبی گفته بود که آقای ربانی در جلسه فوق العاده شورای امنیت شرکت می کند.
آقای ربانی در جلسه امروز سنا معین اش را فرستاده بود که از سوی سناتوران اجازه ورود به سنا را نیافت.
سناتوران به شدت از عدم حضور وزارت خارجه انتقاد کردند و عدم حضور مقام های حکومتی را در جلسه عمومی مجلس سنا و کمیسیون های این مجلس، بی احترامی و برخورد دوگانه حکومت با دو اتاق شورای ملی عنوان کردند.
آنان بسته شدن دروازه‌ای مجلس سنا برای مدت ۱۰ روز پیشنهاد کردند.
سرانجام فضل هادی مسلم یار رییس مجلس سنا بسته کردن و یا بسته نکردن مجلس سنا را تا روز چهارشنبه به رای گذاشت که با اتفاق آرا مورد پذیرش سناتوران قرار گرفت.
آقای مسلم یار پس از رای گیری اعلام کرد: ” از امروز تا روز چهارشنبه که جلسه رسمی است، مجلس سنا به شکل احتجاجی مسدود می شود و سناتوران در این مجلس حاضر نمی شوند”.
آقای مسلم یار افزود: مطابق قانون اساسی، حکومت و مقام های حکومتی در برابر مجلس سنا که یک رکن از شورای ملی است پاسخگو می باشند و حالا حکومت مسوولیت خود را ادا نکرده و بی اعتنایی می کند.
او خاطرنشان کرد که در خصوص موقف حکومت نسبت به احتجاج سناتوران، به روز شنبه آینده در جلسه تصمیم گرفته خواهد شد.
این در حالی است که روز گذشته کمیسیون سمع شکایات مجلس سنا نیز از عدم حضور مقام های حکومتی به ویژه وزیر خارجه انتقاد کرده بود.
این اولین بار نیست که مجلس سنا با چنین بی اعتنایی از طرف حکومت روبرو می شود؛ پیش از این و در دوره های گذشته نیز برخی مقام های حکومتی از پاسخ گویی به این خانه شورای ملی ابا ورزیده اند.
سناتوران می گویند که مقام های حکومتی به دلیل این که مجلس سنا صلاحیت استیضاح وزرا را ندارد؛ به این مجلس حاضر نمی شوند.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟