مجتهد: بر یک رویداد مهم در عربستان سرپوش گذاشته شده/ ملک سلمان مرده است

  • انتشار: ۱۴ اسد ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 90989

به نقل از پایگاه انترنتی خبری یمنی پرس، شخصی که از افراد نزدیک به خاندان سعودی است و خودش را در فضای مجازی «مجتهد» معرفی می‌کند از احتمال مرگ سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان خبر داد.

مجتهد، توئیت مبهمی را منتشر و در آن اعلام کرد بر اساس اطلاعات مهمی که به دست آورده است بر یک رویداد مهم در عربستان سرپوش گذاشته می‌شود و محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی به سبب این رویداد همچنان سردرگم و به هم ریخته است.

مجتهد نوشت پادشاه عربستان پیش از بیماری اخیرش دو بار در بیمارستان تخصصی ملک فیصل به ملاقات بیمارانی از خاندان سعودی رفت و از ملاقات‌های وی نیز فیلم‌برداری شد، اما هرگز این فیلم پخش نشد.

وی افزود صبح روز عرفه در بخش سلطنتی بیمارستان تخصصی ملک فیصل، سردرگمی امنیتی وجود داشت. صبح روز عرفه نیز زمانی بود که فیلمی از سلمان بن عبد العزیز، پادشاه عربستان در حالی که از بیمارستان تخصصی ملک فیصل خارج می‌شود، پخش شد.

خبرگزاری عربستان آن زمان اعلام کرد «این ویدئو مربوط به لحظه خروج خادم حرمین شریفین از بیمارستان است که خداوند به وی سلامتی داد. خداوند خادم حرمین شریفین را حفظ و از هرگونه گزندی حفظ کند و سلامت بدارد.»

مجتهد معتقد است به نظر می‌رسد این فیلم مربوط به زمانی است که ملک سلمان از بیمارستان تخصصی ملک فیصل پس از عیادت  بیمارانی از خاندان سعودی خارج شد و این فیلم برای پیش از بیماری اخیرش است نه آنگونه که خبرگزاری واس ادعا می‌کند. آنچه که بیشتر شک برانگیز است سخنان ملک سلمان در روز عید قربان است که قرار بود خودش ایراد کند، اما ماجد القصبی، وزیر بازرگانی و سرپرست وزارت اطلاع رسانی عربستان به نیابت از وی متن سخنرانی را خواند و حتی خود محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان نیز به عنوان جانشین آن را نخواند و همین نشانگر وضع بد روانی محمد بن سلمان است که نمی‌تواند سخنرانی کند و توازنش را در برابر ملت حفظ کند در غیر این صورت خودش متن سخنرانی پدرش را می‌خواند.

ابو فلاح از فعالان فضای مجازی در توضیح این ویدئو گفت همین نشانه تقریبا قاطعی است که تأیید می‌کند ملک سلمان از بیمارستان خارج نشده و فیلم پخش شده نیز ساختگی است؛ بنابراین ملک سلمان در سردخانه است و من چنین احتمالی می‌دهم و زبان حال نیز گویای همین مطلب است.

آنچه بر شک و تردید‌ها می‌افزاید دروغگویی دربار سعودی است که اعلام کرد ملک سلمان عمل جراحی موفقیت آمیز کیسه صفرا انجام داده است، اما حمد بن خالد السدیری از نزدیکان ملک سلمان به پایگاه انترنتی خبری الواقع السعودی گفت ملک سلمان دو سال پیش یعنی پیش از آن که پادشاه شود عمل جراحی کیسه صفرا انجام داده بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟