متهم شدن یک عضو کمیسیون انتخابات به آزار جنسی یک کارمند زن خارجی

  • انتشار: ۴ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 40090

عبدالرحیم نوختیار یک عضو ارشد در کمیسیون مستقل انتخابات متهم است که در سال 2015 میلادی یک کارمند زن خارجی در این کمیسیون را مورد آزار جنسی قرار داده است.

یک نامه‌ی رسمی برنامه پیشرفت و توسعه سازمان ملل متحد که طلوع نیوز به آن دست یافته نشان می‌دهد، در سال ۲۰۱۵ یک کارمند زن این سازمان که به عنوان مشاور در کمیسیون مستقل انتخابات کار می‌کرده از سوی یکی از مقام‌های این کمسیون مورد آزار جنسی قرار گرفته است.

در این نامه رسمی که در همان ایام به کمیسیون مستقل انتخابات فرستاده شده بود ادعا شده، یک کارمند زن سازمان ملل که در سال ۲۰۱۵ میلادی به عنوان مشاور فنی در کمیسیون مستقل انتخابات کار می‌کرد بارها از سوی عبدالرحیم نوختیار، سرپرست روابط عامه کمیسیون مورد آزار جنسی قرار گرفته است.

در بخشی از این نامه آمده است: «در ماه جولای و اگست ۲۰۱۵ این بانو با کمپیوترش کار می‌کرد که نوختیار از پشت به او نزدیک شد و دستش را پشت دستان او گذاشت و خواست تا پستان‌های او را لمس کند. این بانو مجبور شد که از زور کار بگیرد و دست وی را کنار بزند.»

در همین حال نمایندگی سیاسی سازمان ملل متحد در افغانستان به پیگیری جدی این ماجرا تأکید و می‌گوید با چنین قضایا جدی برخورد می‌کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟