متهم شدن والی غزنی به همدستی با طالبان

  • انتشار: ۱ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 39753

بعد از ناامنی های اخیر در ولایت غزنی و سقوط یک ولسوالی به دست طالبان، تعدادی از اعضای شورای ولایتی غزنی و شهروندان در این ولایت، والی این ولایت را متهم به همکاری با طالبان کردند.

روز گذشته اعضای شورای ولایتی غزنی و شماری از باشندگان این شهر در یک گردهمایی اعتراضی در این ولایت، خواهان برکناری والی این ولایت شدند.

معترضان والی را متهم به بی کفایتی کردند و هشدار دادند که اگر در رهبری این ولایت تغییر نیاید، این ولایت بدست طالبان سقوط خواهد کرد.

در ماه های اخیر ولایت غزنی شاهد ناآرامی های زیادی بوده است، ترورهای پی در پی و سقوط پاسگاه های و در برخی از موارد سقوط ولسوالی باعث نارضایتی مردم شده است. برخی از مردم این ولایت والی این ولایت را به همدستی با طالبان متهم می کنند.

یک عضو شورای ولایتی گفته بود که در شب حمله هفته‌ی گذشته طالبان به ولسوالی خواجه عمری، هیچ گزارشی از سوی امنیت ملی به نهادهای امنیتی و محلی ولایت غزنی داده نشده بود.

آقای متین به سهل‌انگاری و مدارا با طالبان متهم است. فساد در نهادهای امنیتی علت‌العل نفوذ فزاینده‌ی طالبان در این ولایت است.

امرخیل فرمانده پلیس پیشین این ولایت گفته بود که بسیاری از نیروهای امنیتی در این ولایت وجود واقعی ندارند، به این معنا که هنوز رقم نیروهای امنیتی واقعی از نیروهای خیالی تفکیک نشده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟