متهم سنگسار رخشانه و تیرباران 30 غیرنظامی در غور، از فرماندهان حزب اسلامی است

  • انتشار: ۱۹ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 22006

مولوی سعدی‌یار که به سنگسار رخشانه، تیرباران 30 غیرنظامی، دادگاه صحرایی 5 سرباز ارتش، حمله بر پاسگاه‌های نیروهای امنیتی و چندین جنایت دیگر متهم است، می‌گوید، او هیچ جنایتی را مرتکب نشده است.

آقای سعدی‌یار روز گذشته (دوشنبه) در نشستی خبری در غور خودش را از فرمانده‌هان جهادی مربوط به حزب اسلامی و همکار حکومت معرفی می‌کند و می‌گوید، هیچ‌گاهی افراد ملکی و نظامی را از بین نبرده و دست به اموال مردم نزده است. او می‌گوید، اگر کسی بر وی ادعایی دارد، حاضر به پاسخگویی‌ست.

سلام وطندار گزارش داده است که آقای سعدییار گفته است، ادارۀ محلی، نهادهای امنیتی، شورای ولایتی، رییس کمیتۀ صلح ولایتی و برخی از بزرگان و باشند‌گان این ولایت بی‌گناهی او را تأیید کرده‌اند.

آقای سعدی‌یار از حکومت می‌خواهد که در دفاع از منطقه و مردمش او را حمایت کند. او از دیگر طالبان می‌خواهد که از جنایت دست‌بردار شده و با حکومت همکاری کنند.

پیش از این مقام‌ها در غور، مولوی سعدی‌یار را عامل سنگ‌سار رخشانه‌ و چندین جنایت دیگر شناخته و از پیوستن او به گروه داعش خبر داده بودند.

مولی سعدی‌یار حدود سه ماه پیش به دلیل مریضی خود را به نیروهای دولتی سپرد و پس از صحتمندی از سوی ریاست امنیت ملی این ولایت آزاد و به منطقه‌اش فرستاده شد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟