متروکه شدن مکاتب در کوریای جنوبی به دلیل کاهش شدید نرخ تولد/تصاویر

  • انتشار: ۲ اسد ۱۴۰۰
  • سرویس: بین المللگوناگون
  • شناسه مطلب: 117190

کوریای جنوبی یکی از پایین ترین نرخ های تولد در دنیا را دارا است و این امر به متروکه شدن صدها مکتب در سرتاسر این کشور انجامیده است.

این مکاتب طی چهار دهه گذشته به تدریج خالی از دانش آموز شده اند.

در برخی ولایت های این کشور روح تازه ای به این مکاتب متروکه داده اند و آن ها را با تبدیل به گالری و سالن های اجتماع، تغییر کاربری داده اند.

نرخ باروری در کوریای جنوبی سال ها است که در سراشیبی سقوط قرار گرفته است و این کشور دیگر بچه کافی برای پر کردن مکاتب خود را ندارد.

طبق گزارش منتشره از سوی دولت کوریای جنوبی در خصوص نرخ تولد و مرگ و میر در سال ۲۰۲۱، نرخ باروری در این کشور به کمترین مقدار یعنی ۰/۸۴ نوزاد به ازای هر زن رسیده است.

این میزان فاصله بسیار زیادی با نرخ باروری در کوریای جنوبی در دهه ۱۹۶۰ دارد. در این دهه نرخ باروری در این کشور به بالاترین میزان رسید که ۶ تولد به ازای هر زن بود. کوریای جنوبی حالا پایین ترین نرخ باروری را در دنیا دارد.

در باقی کشورهای آسیای شرقی و اقیانوس آرام، متوسط نرخ باروری ۱/۸ کودک به ازای هر زن است. در آمریکا نرخ باروری در حدود ۱/۷ کودک به ازای هر زن است.

مرگ مکاتب کوریای جنوبی به طور آهسته اما پیوسته در حال وقوع است. جمعیت این کشور به سرعت در حال کاهش است و این بدان معنی است که دانش آموز کافی برای پر کردن مراکز آموزشی وجود ندارد.

امسال نقطه عطف جدید اما هولناکی برای این کشور رقم خورد: امسال برای اولین بار در تاریخ ثبت شده این کشور، تعداد مرگ و میر از تعداد تولدها پیشی گرفت.

طی ۶۰ سال گذشته نرخ رشد سالیانه جمعیت این کشور به طور پیوسته روندی کاهشی داشته، به طوری که نرخ رشد از ۲/۹۶ درصد در سال ۱۹۶۱ به ۰/۱۳ درصد در سال ۲۰۲۰ رسید.

اما کوریای جنوبی تنها کشور آسیایی نیست که با مشکلات جمعیتی دست و پنجه نرم می کند.

در ژاپن، کاهش جمعیت در مناطق روستایی باعث متروکه ماندن ۸ میلیون خانه شده است. دولت های محلی سخت در تلاش اند تا این خانه ها را پر کنند. اما کارشناسان این تلاش ها را بی فایده می دانند، چون ژاپن جمعیت کافی ندارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟