متخصصان از علائم جدید ابتلای به کووید ۱۹ می‌گویند

  • انتشار: ۲۰ حمل ۱۳۹۹
  • سرویس: اجتماعیبین الملل
  • شناسه مطلب: 82843

یافته‌های جدید تیم‌های پزشکی و متخصصان اروپایی و آمریکایی نشان می‌دهد که بیماری کووید ۱۹ ممکن است علاوه بر علائم اعلام شده و نیز عوارض پوستی گاهی به صورت عصبی بروز کند.

روزنامه «لو موند» فرانسه با اشاره به علائم عصبی ناشی از ابتلا به کرونا می‌نویسد: این، یافته‌ای است که توسط تیم‌های پزشکی پس از چند هفته از بروز نخستین علایم بیماری «سارس کووید – ۲» به دست آمده است.

پزشکان، رادیولوژیست‌ها و متخصصان مغز و اعصاب درباره این اشکال بالینی کمتر شناخته شده، هشدار می‌دهند.

علایم عصبی علاوه بر ضایعات قلبی، کبدی، کلیوی، چشمی، گوش، حلق، بینی که پیشتر بروز کرده و ضایعات پوستی که به تازگی اعلام شده، از علایم ابتلا به کووید ۱۹ است.

در حالی که بیشتر بیماران مبتلا به کووید ۱۹ دچار تب، سرفه، خستگی و مشکلات تنفسی هستند به نظر می‌رسد در برخی بیماران می‌تواند خود را به شکل عصبی نشان دهد.

به نوشته لوموند، متخصصان مغز و اعصاب آمریکایی بیمارستان نظام بهداشتی «هنری فورد» در دیترویت (میشیگان) موردی از بروز علائم عصبی در زنی در دهه ۵۰زندگی خود که به آنسفالوپاتی (التهاب برخی از نواحی مغز- و نیز نواحی کوچک مرگ سلول‌های مغزی) مبتلا است گزارش کرده اند.

طبق نتایج آزمایش «سوآب» بینی، این زن به ویروس کرونا مبتلا شده است. به گفته پزشکان این عارضه به صورت نادر بوده و در میان بزرگسالان به طور بالقوه مرگبار است.

عوارض پوستی ابتلا به بیماری

همچنین صدها نفر از متخصصان پوست در فرانسه اعلام کردند که شاهد آسیب‌های پوستی در میان بیماران مبتلا به ویروس جدید کرونا بوده اند.

یورونیوز می‌نویسد: این خبر در حالی منتشر می‌شود که تاکنون از تب، احساس خستگی، سرفه خشک، از دست دادن حس بویایی و چشایی و مشکلات تنفسی به عنوان علائم اصلی ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» یاد می‌شد.

متخصصان فرانسوی احتمال می‌دهند که آسیب‌های پوستی نیز از جمله علائم ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا باشد.

اتحادیه ملی متخصصان پوست و بیماری‌های مقاربتی در فرانسه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که تورم و قرمزی انگشتان، قرمزی ناگهانی پوست که گاه با درد همراه است و دیگر ضایعات پوستی می‌تواند از جمله علائم ابتلا به ویروس جدید کرونا باشد.

این گروه از متخصصان پوست در فرانسه از افرادی که از این علائم رنج می‌برند خواسته‌اند تا به سرعت به یک متخصص پوست مراجعه کنند. بسیاری از پزشکان در فرانسه به دلیل اجرای طرح قرنطینه سراسری در این کشور امکان ویزیت و مشاوره ویدئویی را فراهم کرده‌اند تا بیماران از محل سکونت خود با آنها تماس ویدئویی برقرار کنند.

متخصصان پوست در فرانسه همچنین خواستار این شده‌اند که از افرادی که علائم پوستی مشابه رنج می‌برند تست کرونا گرفته شود. به گفته آنها به این ترتیب می‌توان از شیوع بیشتر ویروس از سوی افرادی که به صورت بالقوه عامل انتقال آن هستند اما علائم تنفسی ندارند جلوگیری کرد.

بنا به اعلام اتحادیه ملی متخصصان پوست فرانسه افزایش ضایعات پوستی در میان نوجوانان و جوانان همزمان با شیوع ویروس جدید کرونا باعث شده است که پزشکان به احتمال ارتباط این علائم با شیوع ویروس مشکوک شوند.

بیماری همه گیر «کووید ۱۹» در فرانسه تاکنون جان بیش از ۱۰ هزار نفر را گرفته است. این در حالی است که تست کرونای نزدیک به ۱۱۰ هزار نفر نیز تاکنون مثبت بوده است.

طبق آخرین آمار رسمی وزارت بهداشت فرانسه، ابتلا به کووید ۱۹ در این کشور تاکنون جان ۱۰ هزار و ۳۲۸ نفر را گرفته است؛ در مجموع ۱۰۹ هزار و ۶۹ نفر در فرانسه به این بیماری مبتلا شده و ۱۹ هزار و ۳۳۷ نفر بهبود یافته‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟