مبارزه با «کرونا» مسئولیت همگانی است!

  • انتشار: ۲۷ حوت ۱۳۹۸
  • سرویس: دیدگاه
  • شناسه مطلب: 81536

شیوع ویروس کرونا خطرناک‌ترین تهدیدی است که مردم جهان، اینک با آن روبرو هستند.
با توجه به شرایط و واقعیت‌ها و ظرفیت‌های افغانستان، با وجود تلاش‌های که دولت و بخصوص وزارت صحت عامه برای مقابله با شیوع کرونا روی دست دارد، واقعیت آنست که مبارزه با کرونا “مسئولیت همگانی” است.

تردیدی نیست که کم و کاستی هایی در اقدام های مسئولین وجود دارد؛ ولی این مشکل از مردم رفع مسئولیت نمی کند. اگر مردم همکاری نکنند، دولت به تنهایی، حتا با داشتن بالاترین امکانات و ظرفیت، بازهم در مبارزه با کرونا موفق نخواهد شد. تجربه روشن آن همین کشور همسایه ما ایران است. هرچند درآغاز مسئولین سهل انگاری کردند، اما در ادامه با همه تلاش ها و سوق دادن امکانات، متاسفانه ویروس کرونا در سطح مرگباری شیوع پیدا کرد. یکی از علت های مهم آن بی توجهی مردم به توصیه های وزارت بهداشت و رعایت نکردن مسئولیت های فردی می باشد.
بنابراین مبارزه با کرونا مسئولیت همگانی است. هرفردی در گام نخست باید مراقبت ها و رعایت موارد اولیه فردی را جدی بگیرد.

در گام های بعدی، در این شرایط حساس که همه ما با تهدید مشترک روبروهستیم، سعی آخرین ما این باشد که در صفحه های اجتماعی و در روابط اجتماعی و خانوادگی از پیام هایی با بارمنفی خود داری ورزیم. سعی کنیم با توصیه های مفید وسازنده شرایط سخت را کم ازکم تلطیف و قابل تحمل سازیم.

مورد بسیار با اهمیتی که در خودیاری همگانی برای مبارزه با کرونا نقش دارد این است که تمام دستگاه های رسانه ای و تبلیغاتی دولتی و خصوی در زمینه آگاهی دهی و اطلاع رسانی جدی و هماهنگ عمل کنند.

بیایید دست دردست دهیم و با بسیج ظرفیت های فردی و اجتماعی و رعایت دقیق بهداشت فردی و جمعی، از این مرحله سخت به سلامت بگذریم و کرونا را در تحمیل آسیب ها ناکام سازیم.

نویسنده: شکور اخلاقی

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟