مایکروسافت مخفیانه دیتابیس اطلاعات شناسایی چهره خود را پاک کرد

  • انتشار: ۱۷ سرطان ۱۳۹۸
  • سرویس: فناوری اطلاعات
  • شناسه مطلب: 65745

مایکروسافت به دلایل امنیتی تصمیم بر تعدیل فناوری تشخیص چهره خود و حذف بی‌سروصدای دیتابیس MS Celeb گرفته است.

به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، مایکروسافت به‌وضوح اعلام کرده است که قصد دارد تا فناوری تشخیص چهره‌اش را تعدیل کند.

برد امیت به‌عنوان مدیر و نماینده قانونی مایکروسافت در کنفرانس سال گذشته خود اعلام کرده است که اقداماتی برای مدیریت این فناوری که به گفته او عواقب اجتماعی گسترده و احتمال سوءاستفاده بالایی دارد، انجام داده است.

این نگرانی‌ها به حدی رسیده‌اند که مایکروسافت فروش فناوری تشخیص چهره خود به نیروهای پلیس کالیفرنیا را متوقف کرد.

هم‌اکنون مایکروسافت این هدف را با حذف دیتابیس MS Celeb که شامل بیش از 10 میلیون تصویر از 100 هزار فرد مختلف است، محکم‌تر کرده است.

این دیتابیس در ابتدا در سال 2016 میلادی ایجاد شد و از سوی مایکروسافت به‌عنوان بزرگ‌ترین پایگاه داده تشخیص چهره در جهان خوانده شد.

این دیتابیس از سوی مراکز فناوری و محققان نظامی جهان برای آموزش سیستم‌های تشخیص چهره مصرف شد.

رضایت افرادی که تصاویرشان در این دیتابیس نمایان می‌شد از آنها گرفته نشده بود، اما از آنجایی که در این سیستم هر فرد به‌عنوان یک سلبریتی در نظر گرفته می‌شد، تصاویر آنها با استفاده از مجوز Creative Commons از اینترنت استخراج شده بود.

با این‌ حال MS Celeb که توسط آدام هاروی ساخته شد، شامل تصاویری بود که از سوی FT.com تحت عنوان “افراد مسلما خصوصی” نظیر نویسندگان و روزنامه‌نگاران امنیتی خوانده شده بود.

هاروی در این رابطه بیان کرده است که اگرچه دیتابیس MS Celeb حذف شده است اما محتوای آن هنوز در وب به اشتراک گذاشته می‌شود.

او در این رابطه بیان کرد: «شما نمی‌توانید دیتا را محوکنید. زمانی که آن را پست می‌کنید و مردم دانلودش می‌کنند، روی سخت‌افزارهای تمام دنیا قرار خواهد گرفت.»

به نوشته ایتنا، پاک کردن دیتابیس یاد شده تنها در مدت کوتاهی پس از بررسی‌های عمیق FT.com بر روی فناوری تشخیص چهره و نقش مایکروسافت در آن اتفاق افتاد.

با این‌ حال، مایکروسافت تصمیم گرفت که این اقدام را در لفافه انجام دهد و اخبار مرتبط با آن را انعکاس ندهد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟