بهترین ماسک ضد استرس خانگی و راهنمای ساخت و استفاده

  • انتشار: ۲۷ دلو ۱۳۹۸
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 77870

دنیای کنونی و مشکلاتش و آثاری که این گرفتاری ها و سختی های اجتماعی و محیطی به ما وارد می سازند در قالب استرس و اضطراب در ما و بدن ما بروز و ظهور پیدا می کند. بدیهی است که از بسیاری از مشکلات نمی توان دوری کرد چون در واقع بخشی از زندگی ما شده اند اما می توان با آثاری که استرس هایی ناشی از این فشار ها بر بدن ما می گذارند مقابله کرد. در این مقاله شما را با ماسک ضد استرس آشنا می کنیم که می توان اثرات تخریبی استرس بر صورت تان را کاهش دهد.

ماسک ضد استرس

ماسک ضد استرس؛ بخرم یا بسازم؟!

استرس دشمن زیبایی پوست است، این را همه می دانند و به همین دلیل است که اکثرا مشتاق هستیم که با راهکارهای ساده و بصرفه کاری کنیم که پوست مان آرامش بیشتری دریافت کند و از اثرات مخرب ناشی از استرس دور بماند. یکی از کارهایی که می توانیم برای زیبا سازی پوست مان به کار ببریم استفاده از ماسک ضد استرس است.

عموما این دو راهی در انتخاب وجود دارد که از میان ماسک های موجود در بازار که برای کاهش اثرات استرس موجود است یکی را تهیه کنند و یا اینکه به وسیله ترکیب چند گیاه ساده و آرام بخش خودشان در منزل این ماسک ضد استرس را بسازند و استفاده کنند.

در این خصوص باید به شما بگوییم که اگر در میزان هزینه ای که برای خرید ماسک کنار می گذاید و میزان وقتی که برای ساختن ماسک مصرف می کنید محدودیت دارید و یا از ترکیبات شیمایی موجود در ماسک های آماده احساس خطر می کنید پس این شما هستید که انتخاب می کنید کدام برایتان بهتر است. برخی از ما وقت و زمان کافی برای درست کردن انواع ماسک ها و اسکراپ ها را نداریم به همین دلیل ترجیح می دهیم که از ماسک ضد استرس آماده ای که در بازار موجود است استفاده کنیم و برخی دیگر معتقدیم که درست است که زمان کمتری از ما می گیرد ولی هزینه بیشتری باید پرداخت کنیم پس چه بهتر که در منزل با ترکیب چند گیاه خودمان ماسکی تهیه کنیم که از سلامت و غیر شیمایی بودنش اطمینان داریم و می دانیم حداقل اثرات مخرب دیگری روی پوست مان به جا نمی گذارد.

در ادامه این مطلب شما را با دو نوع ماسک ضد استرس و طرز تتهیه آنها آشنا می کنیم و همچنین به معرفی برندهای معتبر ارایشی که ماسک ضد استرس ساخته و روانه بازار کرده اند نیز می پردازیم تا شما بتوانید براحتی تصمیم بگیرید چه ماسکی برای پوست صورت تان استفاده نمایید.

طرز تهیه ماسک ضد استرس

اولین ماسکی که ما آن را به شما معرفی می کنیم و در این مقاله با طرز تهیه اش آشنا می شویم ماسکی است که خودمان آنرا با مواد کاملا طبیعی می سازیم. مواد ارگانیک ، ساده و بدون افزودنی های شیمیایی ، که باعث روشنی پوست، حفظ رطوبت و تقویت پوست شما می شود! این ماسک می تواند دوست خوبی در برابر استرس ها نیز باشد

ماسک ضد استرس بر پایه جو و آووکادو

برای تهیه این ماسک شما نیاز دارید به یک عدد آووکادوی رسیده، می دانید که آووکادو مرطوب کننده قوی است و باعث ایمنی پوست در برابر فشارهای عصبی و تنش های استرس زا می شود، همچنین نیاز به یک سوم فنجان جو دو سر خام دارید که منبع مهممی برای آرامش بخشی پوست است، مواد دیگری که برای تهیه این ماسک نیاز است عبارتند از : یک قاشق غذاخوری عسل که خاصیت آنتی باکتریالی اش باعث بیرون راندن ناخالصی ها از پوست شما می شود و برای درمان اگزما نیز بسیار مفید است، همچنین یک قاشق غذاخوری روغن مریم گلی نیاز دارید که سرشار از ویتامین a است و باعث بازسازی سلولی میشود و در نهایت یک قاشق غذاخوری روغن ویتامین e که افزایش دهند و تسریع کننده بازسازی پوست استو دارای خاصیت ضد پیری و دارای آنتی اکسیدان می باشد.

شما بعد از فراهم کردن این مواد، می توانید آنها را با هم مخلوط کرده و در ظرف درب داری نگهداری کنید. و هر روز به مدت ۱۰ دقیقه این ماسک را روی صورت تان بگذارید.

ماسک گلاب

در زندگی ما ایرانی ها گلاب کاربردهای زیادی دارد، بطور مثلا در تهیه غذاها و دم نوش ها و معطر کردن نوشیدنی ها و… اما بیشترین خاصیت گلاب، مسکن بودن این ماده موثر می باشد. بله گلاب یکی از بهترین مسکن های طبیعی اعصاب بوده و از سوی دیگر گلاب چون خاصیت آنتی کسیدانی دارد به عنوان ماسک و شستشوی صورت می تواند تأثیر فوق العاده ای روی زیبایی پوست تان داشته باشد. همچنین گلاب برای از بین بردن جای آفتاب سوختگی کاربرد دارد و یک درمان طبیعی برای از بین بردن جوش و اگزما و خارش پوست است و به همین دلیل است که اسلام سفارش بسیاری در خصوص استفاده از گلاب نموده است و اخیرا نیز در میان خانم ها بسیار پر طرفدار شده است.

برای تهیه ماسکی از گلاب شما می توانید در ظرفی افشانه ای گلاب را بریزید و پس از اینکه آلودگی های صورت را با اب و صابون پاک کردید از این گلاب روی پوست تان استفاده کنید و نیاز به شستشوی صورت پس از استفاده نیز ندارد.

راهنمای خرید ماسک ضد استرس

اگر مایل باشید که از ماسک های آماده و موجود در بازار استفاده کنید ما به شما محصولات فریمن را پیشنهاد می کنیم، برند فریمن ماسکهایی بسیار خوب و با قیمت ارزان تولید می کند که می تواند در دسترس شما قرار بگیرد رند فریمن علاوه بر ماسک صورت، محصولات مراقبت از بدن هم تولید می کند ولی ما در ا ینجا ماسک ضد استرس فریمن را مورد بررسی قرار می دهیم

مواد تشکیل دهنده این ماسک عبارتد از :بنتونیت، کائولن، نمکهای دریایی، روغن اسطوخودوس، بهارنارنج. مواد معدنی کف دریا به همراه نمک های دریایی که در این ماسک بکار رفته بخوبی تعادل رطوبت پوست شما را حفظ می کند و بلافاصله منافذ پوست شما را پاکسازی می نماید و باعث می شود پوست سلامت و درخشان شود. این ماسک برای پوستهای چرب و همه پوستهای تحت استرس و مستعد جوش ایده آل است و همه انواع پوست ها می توانند از آن استفاده کنند.

خواص بی نظیر این ماسک عبارتند از:

  • ـ از بین برنده آثار استرس از روی پوست
  • ـ روشن کننده و شفاف کننده پوست صورت
  • ـ تنظیم کننده چربی پوست
  • ـ این ماسک به پاک سازی روزنه های پوست و ایجاد پوستی سالم و شاداب کمک فراوانی می کند.

مخصوص پوست های چرب، مختلط و مستعد جوش می باشد