مارین تایمز: امریکا نباید برای کمک به نیروهای امنیتی افغانستان زمان خروج تعیین کند

  • انتشار: ۲ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیبین الملل
  • شناسه مطلب: 21125

سایت خبری مارین تایمز به نقل از پیتر برگن تحلیلگر نظامی آمریکایی گفت:‌ آمریکا نباید برای حمایت از نیروهای افغانستان زمان بندی خروج اعلام کند.

وب سایت متعلق به تفنگداران نیروی دریایی ارتش آمریکا نوشت: ۳۰۰ تفنگدار نیروی دریایی آمریکا بزودی عازم افغانستان می شوند تا به سربازان افغان در مبارزه با طالبان که این روزها در حال پیشروی و بلعیدن مناطق این کشور جنگ زده است، کمک کنند.

به نوشته مارین تایمز، اعزام این تفنگداران از یک پایگاه در کارولینای شمالی، بزرگترین گروه اعزامی ارتش آمریکا به افغانستان بعد از پایان رسمی جنگ در سال ۲۰۱۴، خواهد بود.

مقامات نظامی آمریکا اعلام کردند: در پایان آپریل این تفنگداران در افغانستان حضور خواهند داشت و در طول مدت زمان ۹ ماه، قول اردوی ۲۱۵ ارتش ملی افغانستان و پولیس ملی این کشور را آموزش خواهند داد.

هلمند تبدیل به مکان خطرناکی برای نظامیان آمریکا شده و در ماه مارچ سه سرباز ایالات متحده در پایگاه نظامی در حمله به خودی کشته شدند.

«پیتر برگن» یک تحلیلگر نظامی با بیان اینکه حضور تفنگداران آمریکا برای نظامیان افغانستان مفید است، گفت: این تفنگداران زمانی به هلمند اعزام می‌شوند که اوضاع امنیتی در افغانستان به بدترین وضع خود بعد از سقوط طالبان رسیده است.

این تحلگیر نظامی با اشاره به اینکه مشکل دولت اوباما اعلام زمان‌بندی برای خروج نظامیان بود، افزود: آمریکا نباید برای حمایت از نیروهای افغانستان زمان بندی خروج اعلام کند.

در پایان این گزارش آمده است: بعد از خروج نظامیان آمریکا از افغانستان طالبان مناطق بیشتری را در جنوب این کشور بخصوص در شهرستان سنگین که ۵۰ نظامی آمریکا در آنجا کشته شدند، را اشغال کرده است.

نظرات(۲ دیدگاه)

نظر شما چیست؟