ماتیس: با اضافه شدن قطر و امارات، همپیمانان ما در افغانستان به 41 کشور رسیده است

  • انتشار: ۱۹ جوزا ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیامنیت و حوادثتیتر 2
  • شناسه مطلب: 43633

جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا در حاشیه نشست وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو و همپیمانانش در بروکسل گفت که با اضافه شدن قطر و امارات به ائتلاف ما در جنگ افغانستان، متحدان ما به 41 کشور رسیده است.

جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا روز گذشته (جمعه) در یک نشست خبری در حاشیه اجلاس وزیران دفاع کشورهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی یا ناتو گفت که نیروی های این سازمان مایه اعتماد به نفس افغانستان است و این سطح اعتماد بسیار مهم است.

وزیر دفاع آمریکا اضافه کرد: در نتیجه حمایت ما از ماموریت در افغانستان، استواری ناتو بر تعهدات و در سایه استراتژی جدید ما برای جنوب آسیا، تلاش های ثبات آفرین را احیا کرده است و در حال حاضر هم تامین مالی قابل توجه از سوی هند به آن اضافه شده است.

ماتیس اظهار کرد: اخیرا قطر و امارات متحده عربی هم به ما ملحق شده اند و ائتلاف ما را به 41 کشور یکپارچه برای حمایت از ماموریت ما در افغانستان تبدیل کرده اند.

وی با بیان اینکه نیروهای امنیتی افغان در حال ارتقا هستند، گفت: تمام شش قول اردوی های افغان در سراسر کشور مستقر شده اند که نشان دهنده عزم دولت افغانستان در رسیدن به یک نظام سیاسی پایدار با پشتیبانی ناتو است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟