لیست خرید مواد غذایی خانه

  • انتشار: ۲۸ جدی ۱۳۹۸
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 74624

هر خریدی می‌تواند یک تجربۀ لذت بخش و هیجان انگیز باشد. حالا چه خرید وسایل شخصی و لباس و کیف و کفش باشد، چه خرید مواد غذایی برای خانه. خرید ما می‌تواند بسیار آسان تر باشد زمانی که لیست خرید مواد غذایی را به همراه داشته باشیم.

اینکه برای خرید ماهیانۀ منزل خود یک لیست تهیه کنیم خودش می‌ تواند یک هنر باشد. اینکه لوازم مورد نیاز خانه را لیست کنید می‌تواند کار شما را آسان و خریدتان را سازمان یافته تر کند.

کسانی که بدون تهیه لیست خرید مواد غذایی به فروشگاه ها مراجعه می‌کنند معمولا خریدهایشان کمی نامعقول است و چیزهایی را می‌خرند که به آن احتیاجی ندارند و یا در درجه چندم احتیاج شان قرار دارد.

اگر شما فقط با یک نام از مایحتاج خود وارد فروشگاه شوید، حجم زیادی از مواد غذایی طبقه بندی شده در فروشگاه باعث می‌شود شما گیج شوید. و ممکن است کمتر و یا بیشتر از آنچه که مورد نیاز شما است خرید نمایید.

لیست خرید مواد غذایی

اگر می‌دانید چه وقت مواد غذایی شما تمام می‌شود، بهتر این است که مقدار مورد نیاز از هر چیزی را بر روی یک ورق یادداشت کنید تا به همان اندازه خرید نمایید.

برای اینکه شما راحت تر بتوانید به فروشگاه برای خرید مراجعه کنید سعی کرده ایم یک دسته بندی مختصر از مواد مورد نیاز ماهانه یک خانواده برای شما تهیه کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

لیست خرید مواد غذایی ماهانه:

لیست زیر ممکن است نقص هایی داشته باشد، شما با توجه به سلیقه خودتان و اقلامی مورد نیازتان که می‌تواند خارج از این لیست باشد خرید خود را کامل کنید، ما فقط سعی کرده ایم آنچه می‌تواند به طور معمول مایحتاج ماهانه یک خانواده باشد برای شما تهیه کنیم.

لیست خرید مواد غذایی

لبنیات: (لیست خرید مواد غذایی)

لبینات شامل موادی چون شیر، پنیر، دوغ، خامه، کره، ماست و به طور کلی لیست خرید صبحانه می‌باشد. به دلیل اینکه این محصولات بیشتر باید به شکل تازه مصرف شوند و تاریخ مصرف آنها بعد از چند روز به پایان می رسد، خرید آنها به صورت ماهانه کار درستی نیست.

بنابراین شما می‌توانید از دستۀ لبینات به قدری خرید کنید که تا قبل از اتمام تاریخ مصرف آنها به پایان نرسد.

روغن: (لیست خرید مواد غذایی)

روغن یکی از اقلام پر مصرف مواد غذایی در آشپزخانه است. این مادۀ غذایی انواع مختلفی دارد. برخی از آنها برای پخت و پز مناسب هستند، بعضی شان برای سرخ کردن و دسته دیگر مناسب روی سالاد می‌باشند.

بهترین روغن های مصرفی خانواده روغن زیتون، روغن حیوانی، روغن کنجد، روغن هسته انگور، روغن کانولا و…، می‌باشند.
روغن جزء آن دسته از مواد غذایی است که اگر برای مصرف چند ماه هم خریداری شود مشکلی ندارد. روغن معمولا تاریخ مصرف طولانی دارد و به راحتی فاسد نمی‌شود.

برنج: (لیست خرید مواد غذایی)

برنج از آن دسته اقلام غذایی است که می‌توان به صورت ماهانه خریداری کرد تا از نظر اقتصادی نیز به صرفه باشد. برای خرید برنج سعی کنید از روش های تشخیص انواع مرغوب آن آگاهی داشته باشید تا بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید.

حبوبات:

غلات و حبوبات از دیگر اقلام غذایی است که شما باید در لیست خرید مواد غذایی ماهانه خود جای دهید. این محصولات گستردگی قابل توجهی دارند. البته باید دقت کنید تا خرید حبوبات را طبق فصلی که در آن قرار دارید انجام دهید.

اگر می‌خواهید حبوبات را برای یک یا چند ماه تهیه کنید، سعی کنید از قبل فضای مناسبی برای نگهداری آنها تهیه کنید، مکانی خشک و بدون وجود شرایطی که در فساد حبوبات دخیل هستند.

حبوبات و غلاتی که بسیار پر مصرف هستند شامل نخود، لوبیا، عدس، لپه، سویا، جو پرک، لوبیا چیتی، گندم پوست کنده و… می‌باشد.

انواع رشته و ماکارانی:

عموما خریدرای آن دسته از مواد غذایی که به صورت خشک و در بسته بندی های متعدد به فروش می‌رسند بسیار کار راحتی است. ماکارانی‌ها، انواع رشته ها، لازانیا و… از این دست محصولات هستند که می‌شود آنها را به صورت ماهیانه خرید و نگهداری کرد.

چای، قند و شکر:

اگر می‌خواهید در بیست خرید مواد غذایی تان انواع چای، قند و شکر را اضافه کنید، بهتر آن است که آنها را به صورت ماهانه و
یا برای مصرف چند ماه تهیه کنید چون این خرید برای شما مقرون به صرف خواهد. زیرا اگر محصولاتی را به صورت عمده خریداری کنید معمولا فروشگاه ها تخفیف مناسبی برای آن در نظر می‌گیرند.

انواع کنسروها:

خیلی از مواد غذایی را می‌توان به صورت کنسرو تهیه کرد، انواع کنسر را هم اگر برای چند ماه یک جا خریداری کنید هیچ مشکلی ندارد.

بهتر است برای تهیۀ یک کنسرو سالم، در مورد ویژگی های آن تحقیق کنید تا هنگام خرید و یا بعد از آن دچار مشکل نشوید. کنسرو نیز متشکل از طیف وسیعی است.

از انواع پر مصرف کنسرو می‌توان، کنسرو نخود، لوبیا، ذرت، رب گوجه، انواع کنسرو ماهی و …. را نام برد.

انواع سس و رب:

این دسته از مواد غذیی شامل انواع سس سالاد، سس کچاب و گوجه می‌باشد. رب های گوجه فرنگی کنسروی و شیشه ای را نیز در لیست خرید مواد غذایی خود بگنجانید.

مواد فریزی و پروتئین ها:

گوشت قرمز، شامل گوشت گوساله، گوسفند و بره می باشد. انواع گوشت سفید نیز شامل مرغ، ماهی، بلدرچین و… هستند.

مواد پروتئینی را باید به صورت تازه خرید و مصرف کرد. خرید این مواد غذیی به صورت ماهانه می‌تواند فساد آنها را در پی داشته باشد.

قارچ هم در این دسته جای می‌گیرد و مصرف آن باید به صورت تازه انجام شود. البته می‌توانید برای مدت زمان طولانی آن را به صورت اسلایس در یخچال و فریزر نگهداری کنید.

انواع سبزی:

سبزی های مصرفی خانواده ها انواع مختلفی را شامل می‌شوند، سبزی خوردن، سبزی آش، سبزی پلویی، فلف دلمه ای، سبزی کوکو و… که به صورت تازه و منجمد می‌توان آن را خریداری و مصرف کرد.

محصولات بهداشتی و شوینده ها:

  • انواع پودرهای ماشین لباس شویی و مایع دستشویی و ظرفشویی
  • شامپو و انواع صابون و محصولات بهداشتی شویندۀ بدن اعم از ژل ها و شامپوهای بدن
  • انواع محصولات بهداشتی دهان و دندان
  • محصولات پنبه ای، شامل دستمال های کاغذی، پد های بهداشتی و دستمال مرطوب و انواع پدهای آرایشی
  • محصولات پلاستیکی مانند انواع کیسۀ زباله، کیسه های فریزر در سایزهای مختلف و انواع وسایل یکبار مصرف.

پیشنهاد می کنیم حتما این مطالب را هم ببینید؛ مطمئنا از دیدن آنها ضرر نخواهید کرد!

لیست خرید جهیزیه عروس