لیست برند لباس ایرانی [معرفی برترین پوشاک ایرانی]

  • انتشار: ۲۳ جدی ۱۳۹۸
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 73946

زیبایی در لباس پوشیدن فقط در دانستن فرمول ترکیب رنگ لباس نیست و عوامل دیگری از جمله پوشیدن یک برند خوب نیز در آن موثر است. معمولا وقتی حرف از برندهای لباس به میان می آید، ناخودآگاه ذهن ما به سوی برند لباس خارجی کشیده می شود و معمولا کمتر به برند لباس ایرانی فکر می کنیم. عوامل متعددی سبب شده است تا ما کمتر به برندهای داخلی لباس بها دهیم و با کمال تاسف ترجیح دهیم نام یک برند لباس خارجی روی لباس ما حک شده باشد.

این در حالی است که اکثر ما ایرانیان حتی شناخت دقیقی از برند لباس ایرانی نداریم و نمی دانیم که محصولات داخلی کشورمان که خودمان کمتر از آنها استفاده می کنیم، به سبب کیفیت مناسب، بازار خوبی در برخی کشورهای منطقه دارند.

در این گزارش درباره لیست برند لباس ایرانی به شما اطلاعاتی خوایم داد؛ به امید آنکه با شناخت انواع مختلف برندهای پوشاک ایرانی و تقویت برندهای داخلی به کسب و کار و اقتصاد ملی خود رونق دهیم.

برند لباس ایرانی

سیره علما و سیاست مداران در حمایت از برند لباس ایرانی

قبل از اینکه وارد معرفی پوشاک ایرانی شویم خوب است چند جمله ای از تعصب گذشتگان خود بر تولیدات داخلی بخوانید. در گذشته علما و اندیشمندان و همچنین سیاست مداران ایران، همواره تعصب فوق العاده ای بر همه تولیدات داخلی و بالتبع برند لباس ایرانی داشتند و همین امر برکات فراوانی را نصیب کشورمان کرده بود.

در طول تاریخ همواره ملت هایی قدرتمند و سرافراز بوده اند که از تولیدات داخلی خود حمایت کرده و بر محصولات خود تعصب داشته اند.

امیرکبیر، صدر اعظم بزرگ ایران در زمان ناصرالدین شاه در مدت زمان صدارت خود همواره می کوشید تولیدات داخلی رونق یافته و مردم فقط از محصولات تولید ایران استفاده کنند. یکی از اقدامات او این بود که دستور داد لباس سربازان ایرانی به جای منسوجات خارجی، از شال جوغان پشمین مازندران تهیه شود. این اقدام امیرکبیر به خوبی نشان می دهد که او چقدر برای برند لباس ایرانی اهمیت قائل بود و رونق و تولید داخلی را می فهمید.

علمای شیعه نیز در تاریخ ایران زمین همواره تاکید داشتند که تولیدات داخلی باید تقویت گردد و مردم از محصولات خارجی استفاده نکنند. تا جایی که برخی علما تاکید داشتند حتی کفن اموات نیز از تولیدات داخلی تهیه شود!

علما بارها در فتاوا و سخنان خود مردم را ترغیب می کردند که از تولیدات و لباس های ایرانی استفاده کنند و خودشان نیز همواره از لباس ها و پارچه های ساخت ایران بهره می گرفتند.

سخن از نقش علما در استفاده از محصولات و برندهای داخلی بسیار مفصل و طولانی است و خود یک مقاله جداگانه می طلبد، در این نوشتار اما نگاهی می اندازیم به انواع برند لباس ایرانی و امیدواریم همه ما با شناخت از اجناس مرغوب کشورمان، خود را ملتزم به خرید از تولیدات داخلی نماییم، زیرا این اقدام در نهایت به خود ما سود خواهد رساند.

انواع برند لباس و پوشاک ایرانی

برند هاکوپیان

شرکت هاکوپیان قطعا یکی از بزرگترین شرکت های و برندهای پوشاک ایرانی است. این شرکت ر سال ۱۳۹۲ موفق شد نام خود را در میان صد برند برتر ایران جای دهد.

هاکوپیان یکی از ده ها برند لباس ایرانی موفق است که توانسته است ده ها جایزه بین المللی و ملی را به دست آورد.

برند تن درست!

برند پوشاک ایرانی «تن درست» با هدف ایجاد پوشاکی سازگار با طبیعت ایجاد شد و در کار خود موفق بوده است.

شعار پوشاک الیاف طبیعی تن درست این است که تنها آنچه را تولید می کنند که با تن سازگاری داشته باشد و از زمین برآمده باشد زیرا تنِ درست موجب درستی روح و روان نیز خواهد شد!

برند رویین تن پوش

شرکت رویین تن پوش نیز یکی از دیگر از انواع برند لباس ایرانی است. این شرکت در زمینه تولید ست لباس راحتی مردانه فعالیت می کند و کیفیت بالای محصولات آن، در کنار تنوع در تولیدات سبب شده است که نام این شرکت نیز در میان شرکت های برتر برند لباس ایرانی قرار بگیرد.

برند زاگروتی

شرکت زاگروتی نیز یکی از تولید کنندگان با کیفیت پوشلک ایرانی است که عمدتا در زمینه تولید کت و شلوار و پیراهن فعالیت دارد.

سبک و سیاق تولیدات این شرکت البته ایتالیایی است و انواع پوشاک رسمی آقایان را تولید وبه بازارهای داخلی و خارجی عرضه می کند.

برند ایکات

برند لباس ایرانی ایکات نیز یکی دیگر از تولید کنندگان موفق لباس مردانه است. استفاده از مواد اولیه با کیفیت، تنوع در تولید و همچنین بازاریابی علمی سبب شده است که برند ایکات جای خود را در میان برندهای مطرح لباس ایرانی باز کرده و در کار خود موفق باشد.

برند پاتن جامه

برند پاتن جامه یکی از برندها نام آشنا در صنعت پوشاک ایرانی است. این شرکت توانسته است با تولیدات محصولات با کیفیت، به خوبی با رقبای خارجی رقابت کرده و نامی خوش از خود بر جای بگذارد. از پاتن جامه می توان به عنوان یکی از بهترین انواع مختلف برند لباس ایرانی نام برد.

برند نوین چرم

همانطور که از نام این شرکت پیداشت، شرکت نوین چرم فقط در زمینه تولید محصولات چرمی فعالیت دارد. کفش، کیف، پوشاک و هدیه های نفیس از جمله محصولات شرکت نوین چرم مسوب می شود.

برند دنیس تریکو

شرکت دنیس تریکو یکی از قدیمی ترین شرکت های تولید پوشاک ایرانی است. تولیدات با کیفیت و سال ها تجریه در زمینه تولید انواع لباس مردانه و زنانه و بچگانه سبب شده است که نام این شرکت در زمره یکی از بهترین تولید کنندگان برند لباس ایرانی قرار بگیرد.

برند هالیدی

این برند ایرانی بیشتر در زمینه لباس زنانه فعالیت دارد. طراحی خلاقانه در تولیدات محصولات برند هالیدی این شرکت را تبدیل به یی از بهترین ها در عرصه خود کرده است.

رعایت توازن میان سب مدرن و اسپرت یکی از ویژگی های تولیدات این برند لباس ایرانی است که سبب جذب طیف کثیری از مخاطبان شده است.

برند ماکسیم

برند ماکسیم نیز یکی دیگر از شرکت های تولیدات پوشاک ایرانی است که از سابقه زیادی برخوردار است. بهره گیری از تکنولوژی ها روز دنیا و طراحی های زیبا و به روز این شرکت را تبدیل به یک شرکت موفق در عرصه برند لباس ایرانی کرده است.

برند گراد

برند گراد در عرصه تولید پوشاک مردانه فعالیت می کند. استفاده از تکنولوژی و علوم روز یکی از ویژگی های شرکت گراد است. این شرکت تمام مراحل تولید خود را با استفاده از ابزار آلات روز و مدرن و به صورت اتوماتیک انجام می دهد.