لیبراسیون: فرانسه اخیرا اخراج پناهجویان را متوقف کرده است

  • انتشار: ۸ اسد ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیامنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 45675

روزنامه لیبراسیون چاپ فرانسه در گزارشی در مورد اخراج مهاجران افغانستانی از کشورهای اروپایی نوشت که در حالی که جنگ در افغانستان جریان دارد، اکثر کشورهای اروپایی این مهاجران را اخراج می کند، اما فرانسه چندماهی است که اخراج پناهجویان را متوقف کرده است.

روزنامۀ لیبراسیون، در شمار دو روز قبل خود به نقل از اِلین اِرسون یک دختر جوان سوئدنی، که موفق شد از بازگرداندن یک پناهجوی افغان به کشور خود جلوگیری کند، می نویسد که : «افغانستان کشوری است که در جنگ به سر می برد و نباید پناهجویان را روانۀ کشوری نمود که در حال جنگ است؛ اما کشورهای اروپایی، پناهجویان را  دوباره به سوی کشوری روانه می کنند که هیچ تضمینی نیست که حتی یک روز دیگر بتوان در آنجا زندگی کرد».

بنا به نوشتۀ لیبراسیون، دو هفته پیش از این نیز سازمان عفو بین الملل، بازگرداندن غیرقانونی پناهجویان افغان از اروپا به افغانستان را محکوم کرده بود.

این در حالیست که در سال ٢٠١٧ ، کشور سوئدن با ٦٠  درصد از درخواست های پناهندگی به این کشور مخالفت نموده است. لیبراسیون می افزاید که به غیر از کشورهای اسکاندیناوی، آلمان و اتریش کشورهایی هستند که بیش از همه به اخراج مهاجرین افغان می پردازند؛ اما فرانسه از این قاعده مستثنی است و چند ماهی است که اخراج پناهجویان را متوقف کرده است.

بنا به نوشتۀ این روزنامه، پس از سوریه و عراق، بیشترین درخواست پناهندگی در اروپا، از سوی شهروندان افغان است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟