لنز رنگی چشم

  • انتشار: ۱۷ سنبله ۱۳۹۹
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 93657

اگر از آن دسته انسان هایی هستید که از رنگ چشمانتان زیاد راضی نیستید و در مهمانی ها دوست دارید از لنزهای رنگی چشم  استفاده کنید باید بدانید که در صورتیکه این لنزها بیش از چهار ساعت با چشم شما در تماس باشد، معایب و آسیب های زیادی به چشمان شما وارد می کند.

شما قبل از اینکه با پزشکان چشم در این مورد صحبت کنید، توصیه می شود هرگز از لنزهای رنگی  استفاده نکنید.

لنزهای رنگی چشم
لنزهای رنگی چشم

این درست که با این لنزها زیبایی خاصی به چشمان خود هدیه می کنید اما این هدیه آرامش قبل از طوفان بیماری های خطرناک برای چشمان شماست.

با ما همراه شوید تا با اماواگرهای استفاده از لنزهای رنگی چشم آشنا شوید:

با نسخه پزشک لنز بخرید

افراد زیادی امروزه دنبال یک لنز رنگی مناسب برای چشمان خود هستند تا در مهمانی ها گوی زیبایی را از دیگر شرکت کنندگان بربایند.

این افراد بسته به نوع لباس و ویژگی های ظاهری خود این لنزها را انتخاب می کنند. البته نکته مهم این است که خرید این لنزها باید با نسخه پزشک صورت گیرد.

استفاده کورکورانه از این لنزها سبب کاهش بینایی چشم در بلند مدت خواهد شد.

چرا لنزهای رنگی؟

استفاده از لنزهای رنگی با نظر پزشک برای چند ساعت مشکلی ندارد اما اگر در روز بیش از چهار ساعت با چشم تماس داشته باشد در یک ماه می تواند اثرات مخربی بر روی چشمان باقی بگذارد.

لنزهای رنگی به طور کلی با دو هدف مورد استقاده قرار می گیرند: یکی برای اصلاح دید و دیگری برای زیبایی. پزشکان برای درمان بیماری هایی مثل «دوربینی، نزدیک بینی و آستیگماتیسم» معمولا لنزهای رنگی را برای بیماران خود تجویز می کنند.

اما لنزهای رنگی که برای زیبایی تجویز می شوند تاثیری روی دید شما نداشته تنها شکل و شمایل شما را تغییر می دهد تا زیباتر به نظر آیید.

البته به یاد داشته باشید که به سختی می توان یک لنز رنگی مناسب برای درمان آستیگماتیسم پیدا کنید و اغلب لنزهایی که مورد استفاده قرار می گیرند برای زیبایی می باشند. لنز طبی به مراتب گران تر از لنز رنگی ساده می باشد.

لنزهای رنگی چشم
لنزهای رنگی چشم

 به اندازه و ضخامت لنز توجه کنید

همان طور که گفته شد لنزهای طبی در مقایسه با لنزهای رنگی ساده به مراتب قیمت بالاتری دارند. این قیمت بالا بدون شک از کیفیت بالای آنها نشات می گیرد.

استفاده از لنزهای طبی برند به احتمال خیلی زیاد جول تشدید بیماری چشمان شما را خواهد گرفت. چون لنزهای رنگی لایه های متفاوتی دارند و برای چشمان گوناگون ساخته شده اند، قبل از خرید لنز با پزشک خود مشورت کرده لنزی بخرید که اندازه و ضخامتش با چشمان شما متناسب باشد.

انواع مختلف لنزهای رنگی چشم

استفاده از لنزهای رنگی چشم این روزها چنان داغ است که مشتریان هنگام خرید کمتر به جزئیات اساسی آن دقت می کنند.

این در حالی ست که خرید این لنزها بدون دقت و نظر پزشک به جای مفید بودن بیشتر ضرر دارند. به هر صورت لنزهای رنگی چشم را می توان به گروه های زیر تقسیم کرد:

لنزهای رنگی برای زیبایی:

با استفاده از این لنزها می توانید زیبایی چشمانتان را چند برابر کنید تا نگاهی براق و ملایم داشته باشید. افرادی که چشمان براق تر دارند در صورت استفاده از این لنزها به مراتب زیباتر دیده می شوند. البته این نباید افرادی را که چشمان کدرتر دارند را ناامید کند چون آنها نیز می توانند از لنزهای رنگی استفاده نمایند.

لنزهای رنگی خاص:

 این دسته از لنزهای رنگی چشم معمولا با هدفی خاص تولید می شوند. به طور معمول افراد هنگام عروسی، مجالس مهم خاص یا دورهمی های حائز اهمیت از این لنزها استفاده می کنند تا همانند نام این لنزها برای دیگران چهره ای خاص داشته باشند. البته در تعیین رنگ این لنزها نوع پوشش شما هم مهم به نظر می رسد.

لنز رنگی راحتی:

این دسته از لنزها چون رنگ کم تری در لایه های خود دارد برای بهبود رنگ چشم یا زیبایی استفاده نمی شود بلکه شفافیت چشم شما را افزایش می دهد.

لنز رنگی پلانو:

کسانیکه از این نوع لنزها استفاده می کنند هیچ مشکلی در بینایی ندارند و از تاری دید رنج نمی برند و تنها برای زیبایی از این نوع لنز استفاده می نمایند.

لنز های رنگی طبی:

همان طور که نام این لنزها نشان می دهد پزشکان باید آنها را برای بیماران خود تجویز نمایند. بسیاری از بیماران دوست ندارند با گذاشتن یک عینک روی بینی خود زیبایی شان را زیر سوال ببرند بنابراین از پزشک می خواهند با تجویز یک لنز رنگی طبی هم وضعیت چشمان آنها را بهبود ببخشد و هم زیبایی او را حفظ نماید.

لنزهای رنگی چشم
لنزهای رنگی چشم

هرگز از آرایشگاه ها لنز نخرید

این درست که امروزه استفاده از لنز ها آنقدر فراگیر شده که حتی در کنار خیابان ها و از کسانی که لوازم آرایشی می فروشند هم می توانید یک جفت لنز خریداری نمایید اما یادتان باشد که شما چشمانتان را برای تمام عمر لازم دارید.

برخی آرایشگاه ها لنز رنگی اجاره می دهند. شما هرگز این کار را نکنید چون میکروارگانیسم ها و میکروب ها از چشم یک فرد به فرد دیگر منتقل شده سبب ایجاد بیماری می شود. موارد زیادی از بیماری های چشم گزارش شده که منشا آن لنزهای رنگی کرایه ای از آرایشگاه ها بوده است.

به هر صورت هنگام خرید یک لنز رنگی برای چشمان خود چه با هدف زیبایی و چه با هدف درمان سعی کنید یک لنز برند بخرید.

این درست که دولت بر بازار لنز نظارت دارد اما این خود به تنهایی سلامت چشمان شما هنگام خرید لنز را تضمین نمی کند. سعی کنید از موسساتی که مسئول فنی اپتومتریست دارند یا از مطب های چشم پزشکی لنزهای رنگی برای چشمان خود بخرید.

نیز به خاطر داشته باشید که به همان میزان که زیبایی چشمان شما در مهمانی ها مهم است به همان اندازه هم سلامت چشمانی که قرار است یک عمر از آنها استفاده کنید نیز مهم است. شاید ایده جالبی نباشد که برای چند ساعت زیبا دیده شدن در یک مهمانی یک عمر از مشکلات و بیماری های چشمی رنج ببرید.