لطیف پدارم: تلاش های صلح نباید به قربانی شدن اقوام غیر پشتون ختم شود

  • انتشار: ۲ سرطان ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیپارلمانتیتر 2
  • شناسه مطلب: 44195

عبداللطیف پدرام نماینده مردم در پارلمان در واکنش به تلاش های اشرف غنی برای صلح می گوید که ما صلح را دوست داریم، اما نباید قربانی دادن ها به زیان اقوام غیرپشتون ختم شود.

عبداللطیف پدرام نماینده مردم بدخشان در مجلس امروز (شنبه) در نشست مجلس نمایندگان گفت که ما شمالی ها برای دادن هرنوع قربانی برای تامین صلح با مدیریت غنی، موافق نیستیم.

آقای پدرام در قسمتی از صحبت هایش گفت که “خیانت ملی در ازای تحکیم حاکمیت یک قوم بر کابل مثل دوران معاهده ی گندمک و خیانت سدوزایی ها را محکوم می کنیم”.

این عضو مجلس نمایندگان گفت که ما برای جلوگیری از ظلم و تعدی بر حقوق اقوام ایجاد جمهوری اسلامی فدرالی خراسان را مطرح کرده ایم و بر آن پافشاری می کنیم.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که رئیس جمهور غنی در ماه های گذشته تلاش های بی سابقه ای را برای صلح در کشور روی دست گرفته است.

آقای غنی چندی پیش پیشنهاد صلح با طالبان و ایجاد دفتر سیاسی به این گروه در کابل را داده بود و اکنون نیز با تمدید آتش بس سعی دارد تا این گروه را به صلح با دولت وادار کند.

طالبان اما مذاکرات صلح و ادامه آتش بس را نپذیرفته است و به ادامه جنگ پافشاری می کند. طالبان می گوید که حکومت کابل دست نشانده است و حاضر نیست تا با آنها گفتگو کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟