لحظات پرالتهاب و حساس از زبان مهماندار طیاره روسی/ خدمه ای که با فداکاری جان مسافران را نجات داد

  • انتشار: ۱۷ ثور ۱۳۹۸
  • سرویس: گوناگون
  • شناسه مطلب: 60438

مهماندار هواپیمای ایرفلوت از لحظات پرالتهاب در داخل هواپیما سانحه دیده در فرودگاه شرمتوا و نجات مسافران حرف های جالبی زده است.همچنین بسیاری از مردم از وی به عنوان یک قهرمان یاد کردند.

«تاتیانا کاساتکینا»، مهماندار هواپیمای SSJ-100 مسکو — مورمانسک گفت: هنگامی که هواپیما به زمین نشست و هنوز سرعت بالایی داشت مسافران از صندلی های خود بلند و آماده خروج از هواپیما شدند. مسافرران با بستگان خود تماس می گرفتند و فریاد می زدند که هواپیما آتش گرفته است.

وی افزود: بلافاصله پس از توقف هواپیما، خارج کردن مسافران از درب اضطراری آغاز شد. 

کاساتکینا، مهماندار هواپیما ادامه داد: همه چیز خیلی سریع اتفاق افتاد و مسافران را هل می دادم که سریعتر از هواپیما خارج شوند.

وی تایید کرد که رعد و برق به هواپیما برخورد کرد و پس از آن مشکلات ارتباطی به وجود آمد. در سمت چپ هواپیما برخوردی بوجود آمد و سپس همه جا را دود سیاه فرا گرفت.

به گفته کاساتکینا، در داخل هواپیما آتشی وجود نداشت امل پیش از توقف هواپیما، پنجره های هواپیما شروع به ذوب شدن کردند.

روز یکشنبه، 5 مه 2019، هواپیمای مسافربری SSJ-100 مسکو — مورمنسک با 73 مسافر و 5 خدمه پرواز، حدود ساعت 18:00 به وقت مسکو از باند فرودگاه شرمتوا بلند شد.

پس از چندین بار دور زدن در حومه مسکو به طور ناگهانی به سمت پایین حرکت کند. در حدود ساعت 18:40، این هواپیما در فرودگاه شرمیتوا به زمین نشت. هواپیمای مسافربری مسکو — مورمنسک به دلیل آتش سوزی پس از پرواز، به فرودگاه شرمتوا بازگشت و در باند فرودگاه شعله ور شد.

براساس آخرین براساس آخرین گزارشات، در پی این حادثه 41 نفر از جمله یکی از خدمه هواپیما کشته شدند و 37 نفر دیگر از این حادثه جان سالم به در بردند.

همچنبن نشریات «دیلی میل» و «مترو» بریتانیا درباره سانحه هواپیمای «سوپرجت-100»  شرکت هواپیمایی «آئروفلوت» که هنگام فرود اضطراری در فرودگاه «شرمیتوو» آتش گرفت اخباری منتشر کردند.

از جمله خبرنگاران از اقدام شجاعانه تاتیانا کاساتکینا مهماندار این پرواز یاد کردند که همراه دیگر مهمانداران سعی کردند مسافران را از کام آتش نجات بدهند.

بسیاری از خوانندگان این اخبار، کاساتکینا را قهرمان نامیدند.

هاتر نوشت:«چه کار قهرمانانه‌ای. چه شجاعتی».

چارم نوشت:« این مهماندار یک قهرمان است».

وانوف نوشت:«تو قهرمان واقعی هستی! به خاطر شجاعت و حرفه ای بودن و مهارت کاری تو، مسافران نجات یافتند!»

هوتی نوشت:«به دلیل این قهرمانی باید مدال بگیرید!».

لوکه نوشت:«شجاع و زیبا!».

قابل ذکر است،روز یکشنبه،15 ثور، هواپیمای مسافربری SSJ-100 مسکو — مورمانسک با 73 مسافر و 5 خدمه پرواز، حدود ساعت 18:00 به وقت مسکو از باند فرودگاه شرمیتوو بلند شد. پس از چندین بار دور زدن در حومه مسکو به طور ناگهانی به سمت پایین حرکت کرد. در حدود ساعت  18:40، این هواپیما در میدان هوایی شرمیتوو به زمین نشست. این هواپیما به دلیل قطع شدن ارتباط به فرودگاه شرمیتوو بازگشت و پس از فرود در باند فرودگاه آتش گرفت.

به نوشته اسپوتنیک، براساس آخرین گزارشات، در پی این حادثه 41 نفر از جمله یکی از خدمه هواپیما کشته شدند و 37 نفر دیگر از این حادثه جان سالم به در بردند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟