لباس افراد قد بلند چگونه باید باشد؟ با رعایت این نکات خوشتیپ تر به نظر می رسید

  • انتشار: ۲۷ جدی ۱۳۹۸
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 74510

در این متن پیشنهادهایی دربارۀ پوشش، استایل و لباس افراد قد بلند آمده است.

اگر شما در هنگام خرید نمی‌توانید لباس مناسبتان را انتخاب کنید و با مشکل گشادی آن و یا کوتاهی آستینش مواجه هستید، اگر شلواری که انتخاب می‌کنید کوتاه به نظر می‌آید شما جزء افراد قد بلند محسوب می‌شوید.

البته این موارد در خصوص همۀ افراد قد بلند صادق نیست و لباس هایی در بازار هستند که با قد این افراد تناسب دارد. اما یک انتخاب مشکل تقریبا در بین اکثر آنها رایج است و انتخاب یک پیراهن مناسب برایشان کار آسانی نیست.

در انتخاب یک لباس مناسب، سعی کنید جنس، رنگ، طرح و اندازه را به عنوان فاکتورهای خریدتان در نظر بگیرید.

لباس افراد قد بلند

سایز یا اندازه لباس افراد قد بلند:

  • سایر خودتان را بدانید و همیشه به تناسب سایزتان لباس بخرید.
  • اندازه های شانه و قد آستین مواردی هستند که باید در خصوص آن دقت زیادی داشته باشید.
  • استفاده از لباسهای خیلی تنگ و خیلی گشاد اصلا برای شما مناسب نیست.
  • شلوار جینی که انتخاب می‌کنید به هیچ عنوان تنگ نباشد(البته این در مورد خانم های قد بلند برعکس است)، شلوار راسته انتخاب بهتری برای شما می‌باشد.
  • به هیچ وجه شلواری که برای شما کوتاه است را نپوشید.

پیشنهاد ما به شما این است که از کمربند ضخیم استفاده کنید و یا کراوات پهن ببندید، این باعث می‌شود قد شما از آنچه که هستید بلند تر به نظر نیاید.

رنگ لباس افراد قد بلند:

برای انتخاب رنگ لباس به رنگ های روشن فکر کنید. با پوشیدن رنگ روشن عرض بدن خود را بزرگتر نشان می‌دهید. از پوشیدن لباسهایی با رنگ تک، مخصوصا رنگ های تیره و مشکی خودداری کنید.

این گونه پوشش باعث می‌شود شما لاغرتر به نظر بیایید و قد شما را هم بلند تر نشان می‌دهد. استفاده از رنگ های مکمل و متضاد را نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم.

طرح لباس:

برای طرح لباس افراد قد بلند سعی شود از شکل هایی با خطوط افقی و شکسته استفاده کنید، این خطوط باعث ایجاد توازن در شما می‌شود.

این خطوط و طرح ها صرفا مخصوص لباس تان نیست، لوازمی که به همراه لباس استفاده می‌کنید مثل کراوات، هم اگر دارای خطوط افقی و شکسته باشند کفایت می‌کنند.

پوشیدن لباس های طرح دار بالاتنۀ شما را کوتاهتر از آنچه که هست نشان می‌دهد.

لباس های چند لایه نیز می‌تواند یک انتخاب خوب برای افراد قدبلند باشد، مثلاً پوشیدن جلیقه می‌تواند استایل شما را جذاب تر کند.

پوشیدن لباس یقه هفت، گردن شما را کشیده تر از آنچه که هست نشان می‌دهد و این باعث می‌شود قدتان نیز بلند تر از معمول به نظر برسد.

اگر می‌خواهید کت و شلوار بخرید، پیشنهاد می‌کنیم کت و شوار دو دکمه استفاده کنید.

در مورد خرید کفش هم می‌توانید از کفشهایی که سرپنجه های گرد دارند انتخاب کنید.

جنس لباس افراد قد بلند:

سعی کنید لباس های تان از پارچه‌های زخمت تهیه شده باشند، پوشیدن لباس های نازک و نرم برای شما مناسب نمی‌باشد. لباس هایی که نقش و نگارهای شلوغ دارند نیز برای پوشش افراد قد بلند مناسب هستند.

لباس مناسب خانم های قد بلند:

برای خانم های قد بلند پیدا کردن لباس کمی سخت تر است. اما خب، داشتن قدِ بلند هم نعمتی است. فقط باید بدانید چطور لباس بپوشید تا ظاهر شما زیباتر به نظر برسد.

برای انتخاب لباس سعی کنید نسبت ها را رعایت کنید. نسبت کمر به پا، اینکه پای‌تان نسبت به کمر شما بلند تر است یا کوتاه تر. با مشخص کردن این نسبت ها می‌توانید لباس مناسبی را برای خود انتخاب کنید.

انتخاب فروشگاه مناسب:

مارک های خاصی در فروشگاه ها وجود دارند که مخصوص خانم های قد هستند. سعی کنید با پیدا کردن این فروشگاه ها با صرف زمان کمتر انتخاب بهتری داشته باشید.

شلوار مناسب:

شلوار جین تنگ بپوشید، این دسته از شلوارها مناسب اندام خانم هایی با قدِ بلند است. استفاده از شلوارهای با دمپای گشاد(البته دقت کنید قد شلوار بلند باشد) و رنگ روشن نیز گزینۀ خوبی برای پوشش شما می‌باشد.

کفش خانم های قد بلند:

از پوشیدن کفش های پاشنه بلند واهمه نداشته باشید. برای شروع بهتر است از کفش های پاشنه گربه ای استفاده کنید. تا بتوانید کم‌کم با یک کفش پاشنه بلند احساس راحتی کنید.

لباس مجلسی برای خانم های قد بلند:

لباس های مجلسی تان را سعی کنید با یک کمربند (فرقی نمی‌کند باریک باشد یا پهن) بپوشید. این مدل پوشش، شما را به شکل ساعت شنی درمی‌آورد و باعث می‌شود اندام شما به صورت متعادل تری تقسیم شوند.

همینطور می‌توانید یک پیراهن بپوشید و آن را داخل شلوارتان قرار دهید. این کار هم تأثیر همان کمربند را دارد.

لوازم کناری:

سعی کنید از کیف های بزرگ تر و زیورآلات با اندازه های درشت تر استفاده کنید.

آستین لباس یک خانم قد بلند:

در زمان خرید به آستین لباس های تان توجه کنید، اگر آستین لباس شما کوتاه باشد، دست تان را لاغرتر و بلندتر از آنچه که هست نشان می‌دهد.

برای انتخاب لباس افراد قد بلند سعی کنند پیراهنی که بپوشند که روی باسن آنها را بپوشاند و یا کمی بلند تر از آن باشد. آستین سه ربع نیز گزینۀ خوبی برای انتخاب آستین لباس این افراد است.

از اینکه لباس های خیلی کوتاه بپوشید خودداری کنید. این کار باعث می‌شود که شما بیشتر از حد معمول کشیده به نظر برسید. اگر بالاتنۀ شما بلند تر از پای شما است می‌توانید از این مدل دامن ها استفاده کنید.

اگر برعکس پاهای شما کشیده تر از بالاتنه تان است این دامن ها مناسب شما نیست. در این صورت می‌توانید این مدل دامن ها را با یک تاپ که رنگ مقابل آن است بپوشید تا اندام شما بیشتر از آنچه که هست متناسب بنماید.

نکته:

صاف ایستادن در افراد قد بلند بسیار اهمیت دارد. اگر شما حالت ایستادن خود را درست نکنید، مدل لباس پوشیدن هیچ کمکی نمی‌کند که شما زیباتر به نظر برسید.

افراد قد بلند مخصوصا خانم ها، تمایل دارند که به حالت خمیده راه بروند و یا قوز کنند. اگر شما بخاطر اینکه کوتاهتر از آنچه که هستید به نظر برسید قوز می‌کنید اصلا راه مناسبی را انتخاب نکرده اید.

خمیده راه رفتن، قد شما را کوتاه تر نشان نمی‌دهد، بلکه باعث می‌شود نامرتب جلوه کنید. پس بهتر است شانه های خود را عقب کشیده کاملا صاف بایستید.