لایحه اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی رد شد

  • انتشار: ۲۵ جوزا ۱۳۹۸
  • سرویس: اخبار مهاجریندسته بندی نشده
  • شناسه مطلب: 64063

«عباسعلی کدخدایی» سخنگوی شورای نگهبان جمهوری اسلامی ایران، از رد شدن لایحه تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج با مردان خارجی خبر داد.

به نقل از مهر؛ عباسعلی کدخدایی در نشست خبری با خبرنگاران این کشور، با اشاره به بررسی لایحه اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی گفت: این لایحه اصولا مورد قبول هر فرد دلسوزی است و کلیت قانونی هم که فعلا داریم، با این لایحه تفاوتی نمی‌کند.

او افزود: البته تشریفاتی در قانون فعلی وجود دارد که مجلس آن تشریفات را حذف کرد و اعضای شورای نگهبان معتقد بودند که در ماده واحده این لایحه مباحث کیفری و مسائل امنیتی به طور مطلق از متن مصوبه حذف شده است و این مسئله را خلاف موازین شرع تشخیص دادند.

وی با اشاره به اینکه تبصره‌ای به این لایحه در مجلس اضافه شده بود که آن هم خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته شده، ادامه داد: اطلاق اعطای تابعیت نسبت به مواردی که خوف بروز مشکلات و مسائل امنیت وجود داشته باشد خلاف موازین شرعی و قانون اساسی اعلام شد.

کدخدایی گفت: همچنین در یکی از تبصره‌های این لایحه، اطلاق اعطای پروانه اقامت به پدر مطرح شده است که در این مورد هم نسبت به مواردی که خوف بروز مشکلات و مسائل امنیتی وجود داشته باشد خلاف موازین شرع و مغایر بند ۵ اصل ۳ قانون اساسی شناخته شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟