قوانین جالب بیل گیتس برای فرزندانش

  • انتشار: ۲۵ حوت ۱۳۹۹
  • سرویس: گوناگون
  • شناسه مطلب: 108700

خانواده بیل گیتس یکی از ثروتمندترین خانواده‌های دنیا است. میلیارد‌ها میلیارد دلار ثروت در اختیار این خانواده است و به طور ساده‌ای می‌توان تصور کرد سه فرزند بیل و ملیندا گیتس؛ چگونه می‌توانند این ثروت را خرج یا بر باد دهند. به علاوه، شاید تصور کنیم فرزندان بنیان‌گذار مایکروسافت در پول غلت می‌زنند و هر چیزی که دوست دارند.

به علاوه، شاید تصور کنیم فرزندان بنیان‌گذار مایکروسافت در پول غلت می‌زنند و هر چیزی که دوست دارند؛ در اختیارشان قرار می‌گیرد و خدمه‌های زیادی برای انجام کارهایشان در خانه و مدرسه دارند.

اما عادت‌های پرورش فرزند بیل و ملیندا گیتس که در امور خیریه هم پر تلاش هستند؛ به طرز شگفت‌آوری بسیار فروتنانه و پندآموز است. آن‌ها جزو ثروتمندترین خانواده‌های روی زمین هستند، ولی روش‌های فرزندپروری آن‌ها مشابه خانواده‌های متوسط جامعه است. اگر باور نمی‌کنید؛ ادامه این مطلب را بخوانید:

خانواده همه کار‌های خانه را با هم انجام می‌دهند

اگرچه بیل و ملیندا این روز‌ها مشغول اداره بنیاد خیریه خود هستند و کار‌های بسیار زیادی در بیرون از خانه دارند؛ اما هنوز کار‌های درون خانه را با دو دختر و یک پسر خود به طور مشترک و همکاری‌مانند انجام می‌دهند.

بنیاد «بیل و ملیندا گیتس»، بزرگ‌ترین بنیاد خیریه دنیا با دارایی‌هایی بالغ بر ۴۷ میلیارد دلار است. حتما مدیریت و رهبری چنین بنیادی بسیار سخت و زمان‌گیر است، ولی این خانواده هر شب نوبتی ظرف‌ها را شسته و هیچ تفاوتی میان مردان و زنان نیست. بیل گیتس اعتقاد دارد با ظرفشویی، روابط میان زن و مرد در یک خانواده تقویت می‌شود.

این سه کودک هر کدام فقط ۱۰ میلیون دلار دارند

شاید تصور کنید جنیفر، فیبی و روری ثروتمندترین پدر و مادر دنیا را دارند و میلیارد‌ها دالر ثروت به ارث می‌برند؛ ولی آن‌ها برای به دست آوردن این ثروت باید سخت تلاش کنند. بیل گیتس اظهار داشته فرزندان او در آینده فقط بخش بسیار کوچکی از این ثروت عظیم را به دست خواهند آورد و اکثر آن صرف کار‌های خیرخواهانه می‌شود. این والدین دوست دارند به فرزندان‌شان اجازه دهند به طور مستقل بار آمده و خودشان کسب درآمد کنند.

کنار میز شام تلفن همراه ممنوع است

بیل و ملیندا گیتس درباره استفاده فرزندانشان از فناوری بسیار سخت‌گیر هستند. این خانواده وقتی دارند با هم غذا می‌خورند؛ نباید از کوچک‌ترین دستگاه الکترونیکی استفاده کنند. جنیفر و خواهر و برادر کوچک‌ترش تا ۱۴ سالگی حق داشتن گوشی تلفن همراه نداشتند. همین‌طور، بیل گیتس زمان استفاده از صفحه‌نمایش‌ها را محدود کرده است و به آن‌ها کمک می‌کند تا در یک زمان مناسب به خواب بروند.

گیتس به طور منظم در یک کلیسای کاتالولیک شرکت می‌کند

بیل گیتس در گفتگو با مجله رولینگ استون، فاش کرد خانواده‌اش به طور فعالی در برنامه‌های کلیسا شرکت می‌کنند. او می‌گوید: «ما فرزندانمان را به روشی مذهبی تربیت کرده و عادت کردند به کلیسای کاتولیک بروند. هم ملیندا و هم من مرتبا در کلیسا حضور داریم.» بیل گیتس توضیح می‌دهد یکی از دلایل فعالیت‌های خیرخواهانه او، از بین بردن نابرابری است و این کار‌ها برای فرزندانش آموزه‌های خوبی دارد.

بیل و ملیندا گیتس از والدین دهه ۱۹۷۰ الگوبرداری می‌کنند

بیل گیتس را یک پیشگام دنیای فناوری می‌شناسیم، ولی الگو‌های تربیتی او و همسرش مانند پدر و مادر‌های دهه ۱۹۷۰ ایالات متحده است. الگویی که به «عشق و منطق» معروف است و همراه با واکنش‌های عاطفه به همراه توبیخ کودکان است. در این رویکرد، والدین سعی می‌کنند فرزندان را تشویق کنند خودشان مشکلات‌شان را حل کرده و گام به گام آن‌ها را به سوی کمال هدایت کنند.

منبع: یک پزشک

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟