قربانیان حمله تروریستی داعش به مسجد امام زمان در کابل به 39 تن رسیدند

  • انتشار: ۲۹ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 32179

در حمله تروریستی داعش بر نمازگزاران مسجد امام زمان در منطقه‌ی پل خشک مربوط حوزه 13 امنیتی کابل، حدود 39 تن شهید و بیش از 45 نمازگزار دیگر زخمی شده است.

حوالی ساعت 6 شام روز گذشته (جمعه)  مهاجمان انتحاری بر مسجد امام زمان ناحیۀ سیزدهم شهر کابل حمله کردند. به گفته‌ی شاهدان عینی، مهاجم انتحاری خودش را در صف نمازگزارن منفجر کرد.

شامگاه جمعه ۲۰ اکتبر تروریستان به مسجد «امام زمان در غرب کابل و در منطقه برچی حمله کرده و دست‌کم ۳۹ نفر از کسانی را که برای عبادت به این مسجد آمده بودند کشت. در میان کشته‌شدگان زنان و کودکان هم هستند

گفته می شود که تعداد عاملان انتحاری شهر کابل سه تن بودند که یکی در چهار راهی در حاجی نوروز دستگیر شد و یک فرد فرار کرد و یک عامل نیز موفق شد، خود را به مسجد امام زمان(عج) برساند.

مراد علی مراد معاون امنیتی وزارت داخله افغانستان با حضور در محل حادثه گفته است که هنوز ابعاد دقیق چگونگی اجرای این عملیات انتحاری معلوم نیست و نیروهای امنیتی در حال مطالعه و بررسی آن هستند.

مسئولیت این حملات را داعش بر عهده گرفته است .

ریاست جمهوری با صدور بیانه ای این جنایات را محکوم و به نقل از محمد اشرف غنی رئیس جمهوری این کشور اعلام کرد که جنایت‌کاران تروریست بار دیگر دستان پلیدشان را به ‌خون نمازگزاران مسلمان آلوده کردند و شماری از مردم مومن ما را هنگام نماز شهید و مجروح کردند.

در این بیانیه آمده است هدف قراردادن مردم در اماکن مقدس یا هر جای دیگر، جنایت ضد بشری و مغایر با تمام ارزش‌های اسلامی و حقوق بشر محسوب می‌شود و عاملان ‌چنین جنایات هایی مستحق نابودی‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟