قرارداد ۱۰ ساله انتقال برق از ازبکستان به افغانستان

  • انتشار: ۱۹ اسد ۱۳۹۹
  • سرویس: گوناگون
  • شناسه مطلب: 91329

وزارت خارجه اعلام کرد که محمد حنیف اتمر، سرپرست این وزارتخانه در یک ویدئو کنفرانس مشترک میان مقامات افغانستان و ازبکستان شرکت و سخنرانی نمود.

در این ویدئو کنفرانس معاون نخست وزیر ازبکستان و وزیر تجارت و سرمایه گذاری این کشور، سرپرست وزارت ترانسپورت افغانستان و همچنین دیگر مقامات دو کشور حضور داشتند.

 اتمر در این نشست انتقال انرژی میان کابل و تاشکند را نه تنها به نفع افغانستان و اوزبکستان، بلکه به نفع کشور‌های همسایه و منطقه دانست و خواستار توسعه هرچه بیشتر همکاری‌های اقتصادی و تجارتی میان دو کشور شد.

مقامات دو کشور در این نشست پیرامون گسترش مناسبات تجارتی و سرمایه گذاری، ایجاد سهولت‌ها در انتقال کالا‌ها و عبور و مرور کامیون‌های تجارتی میان دو کشور، آغاز و عملی سازی پروژه‌های راه آهن، انتقال انرژی به افغانستان و کشور‌های منطقه، گسترش دهلیز‌های ترانسپورتی به کشور‌های آسیای مرکزی، امضای قرار داد ۱۰ ساله انتقال برق از اوزبکستان به افغانستان در تاریخ ۳۰ اسد سال جاری و ایجاد گروه کاری در سطح معینان وزرای تجارت دو کشور با هدف کار روی موضوعات حقوقی و فنی مرتبط با پروژه‌های مورد نظر، توافق به عمل آوردند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟