قرارداد سه پروژه برق رسانی به ولایت بامیان در ارگ امضاء شد

  • انتشار: ۲ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 39794

ارگ ریاست جمهوری می گوید که با حضور اشرف غنی رئیس جمهور قرارداد سه پروژه برق رسانی به ولایت بامیان میان شرکت ملی برق افغانستان و نماینده های شرکت های چینی و هندی به امضاء رسید.

ارگ با نشر بیانیه ای نوشته است “در حضورداشت اشرف غنی رئیس جمهور، قرارداد سه پروژه برق رسانی ولایت بامیان میان برشنا و کمپنی های هندی و چینایی به امضا رسید.”

در بیانیه آمده است؛ تمدید لین ۲۲۰ کیلوولت به ظرفیت ۳۰۰ میگاوات از سب استیشن دوشی الی شهر بامیان به طول ۱۸۰ کیلومتر که با ارزش ۴۳.۸ میلیون دالر یکی از این قراردادهاست.

همچنان قرار است طبق قرارداد، سب استیشن ۲۰/۲۲۰ کیلوولت در منطقۀ دشت اژدر ولایت بامیان به ظرفیت ۳۲ میگاوات و به ارزش ۱۱.۶ میلیون دالر احداث شود.

شبکه برق رسانی شهر بامیان نیز به ارزش ۲۴.۱ میلیون دالر که در قدم نخست برای ۲۰ هزار مشترک و در آینده برای ۳۵۰ هزار مشترک برق رسانی خواهد کرد.

بامیان با وصف اینکه نسبت به هر ولایت دیگر در ۱۳ سال گذشته از امنیت خوبتر برخوردار بود، اما به گفتۀ اکثر مقام ها و فعالان، توجه بسیار اندک نسبت به تطبیق پروژه های زیربنایی آن ولایت، به خرج داده شده است.

این درحالیست که بامیان و بعضی از مناطق مرکزی کشور با داشتن منابع سرشار آبی، قابلیت تولید انرژی برق را در دارا است، اما دولت تا کنون موفق به ساخت و ایجاد این بند ها نشده و هنوز متکی به انرژی وراداتی می باشد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟