قدردانی دوباره ترکیه از مواضع پاکستان در برابر کودتای نافرجام 2016

  • انتشار: ۲۵ سرطان ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 27554
همزمان با نخستین سالگرد کودتای نافرجام علیه دولت ترکیه، سفیر این کشور در اسلام آباد بار دیگر از همراهی پاکستان با دولت ترکیه در برابر عواملی که قصد کودتا در این کشور داشتند، قدردانی کرد.

‘صادق بابر گیرگین’ با حضور یک کنفرانس مطبوعاتی در اسلام آباد، گفت: کودتایی که ‘فتح الله گولن’ سال گذشته علیه دولت ترکیه طراحی کرده بود، بی سابقه ترین ‘اقدام تروریستی’ در تاریخ ترکیه بود اما مردم ترکیه با وحدت و همراهی با دولت، این توطئه بزرگ را خنثی کردند.
وی گفت که در اثر حوادث مرتبط به کودتای نافرجام سال گذشته، حدود 240 نفر از مردم ترکیه جان خود را از دست دادند و کسانی که در پس این توطئه علیه کشور و مردم ترکیه دست داشتند، تحت محاکمه قرار گرفته اند.
سفیر ترکیه در ادامه با اشاره به اینکه فتح الله گولن، شخصی که ترکیه وی را عامل کودتای نافرجام سال گذشته می داند، مدیریت یک سری موسسات آموزشی و تبلیغاتی در کشورهای مختلف از جمله در پاکستان (اشاره به مدارس پاک-ترک که پاکستان سال گذشته محدویت های شدید علیه آنها اعمال کرد) را بر عهده دارد و سعی دارد از طریق این موسسات در کشورهای دیگر نیز نفوذ کند گفت: در شرایط کنونی به حمایت های بیشتری از سوی پاکستان نیاز داریم.
ترکیه سال گذشته و پس از کودتای نافرجام، بطور موکد از پاکستان خواست تا تمام شعب مدارس پاک-ترک در این کشور را تعطیل کند و کارد آموزشی ترکیه ای این مدارس را از کشور اخراج کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟