قبیله ای در برزیل که معمولا برهنه زندگی می کنند

  • انتشار: ۶ عقرب ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیبین الملل
  • شناسه مطلب: 32530

وایاپی نام قبیله‌ای از سرخپوستان است که در اعماق جنگل‌های آمازون در برزیل زندگی می‌کنند. افراد این قبیله معمولا برهنه هستند و تنها با تکه‌ای از پارچه قسمت‌هایی از بدن خود را می‌پوشانند.

به گزارش اطلس به نقل از یورو نیوز؛ این قبیله تا حدی با دنیای اطراف خود و تحولات آن بیگانه است که عبور یک هواپیما از منطقه می تواند موجب وحشت افراد آن شود.

مردان این قبیله به شکار و ماهیگیری می‌پردازند و زنان آن معمولا کشت و کشاورزی می کنند. کشاورزی این قبیله روش سنتی است و برروی زمینهایی صورت می گیرد که گیاهان و درختان جنگلی قطع شده و یا زمین سوزانده شده است.

معمولا اعضای این قبیله برروی پوست خود با رنگهای طبیعی نقش و نگار حک می‌کنند. آنها اعتقاد دارند این عمل می موجب محافظت از روح و جسم آنها می‌شود.

دولت برزیل در سال ۱۹۷۰ میلادی وجود این قبیله را در جنگلهای آمازون کشف و تایید کرد.

این قبیله تمایل زیادی برای برقراری ارتباط با دنیای خارج از خود ندارد. برخلاف برخی از قبیله‌های موجود در جنگل‌های آمازون که با حضور گردشگران در میان خود مشکلی ندارند، قبیله وایاپی میانه خوبی با توریست‌ها و حتی روزنامه نگاران ندارد. با این وجود این قبله از گزند تحول دنیای اطراف خود و دنیای مدرن در امان نمانده است.

ارتباط با دهکده‌های اطراف و کشف دنیای مدرن توسط اعضای قبلیه وایاپی، موجب شده برخی از اعضای این قبیله به فکر ارتباط با دنیای اطراف خود و مشارکت در زندگی مدرن بیافتند.

جاوارووا وایاپی نام جوان ۳۱ ساله این قبیله است که موفق شده در انتخابات شورای شهر رای بیاورد و بعنوان مشاور شهرداری پدرا برانکا انتخاب شود. وی با پوششی کاملا مدرن در دفتر کار خود حاضر می شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟