قبل از خریدن آینه و کنسول این مقاله را بخوانید!

  • انتشار: ۲۹ ثور ۱۴۰۰
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 94468

اگر شما جزء کسانی هستید که چیدمان خانه و دکوراسیون منزل برای تان اهمیت زیادی دارد پس حتماً می دانید که برای این که هارمونی دکورتان تعادل داشته باشد حتماً باید از میز کنسول و آینه استفاده کنید.

قبل از خریدن آینه و کنسول این مقاله را بخوانید!
قبل از خریدن آینه و کنسول این مقاله را بخوانید!

در نوشته پیش رو سعی شده است نکاتی را به شما یاد آور شود که هنگام خرید آینه و کنسول به کارتان بیاید.

پس قبل از اقدام به خرید حتماً این متن را بخوانید و با خیال راحت دکوراسیون خانه تا را زیباتر کنید.

نکات مهم قبل از خرید آینه و کنسول

کنسول در حقیقت همان دراور و یا کمدی است که در هر خانه با توجه ظرفیت آن نیاز است.

امروزه کمتر خانه ای را می بینید که آینه و کنسول جزء دکور آن نباشد. میز کنسول یک کمد لوکس است که به دلیل طراحی خاصی که دارد از آن می توان در سالن پذیرایی و اتاق نشیمن استفاده کرد.

هر کدام از وسایلی که برای تزئین و دکور خانه تهیه می کنیم مسلما می تواند به زیبایی خانه ما کمک کند.

پس دقت در انتخاب این وسایل می تواند به شما کمک کند تا از چیدمان منزل تان راضی باشید و هر روز به فکر تغییر دکوراسیون آن نباشید.

یکی از نکاتی که در هنگام خرید میز کنسول و آینه باید به آن دقت کنید اندازه ی آن می باشد.

خیلی مهم است که اندازه و ابعاد کنسول شما متناسب با متراژ منزل تان انتخاب شود.

پس حتماً دقت کنید سایز کنسولی که خریداری می کنید هنگام چیدمان دکوراسیون غافلگیرتان نکند.

معمولاً اندازه های استاندارد برای کنسول ها عرض های،  130 ، ۱۴۰ ، ۱۵۰ ، ۱۸۰ ، ۲۰۰ و بزرگترین عرض در میان کنسول ها۲۲۰ می باشد.

سعی کنید اگر خانه شما متراژ کمی دارد از میز های کنسول با عرض کمتر برای چیدمان دکوراسیون آن استفاده کنید تا سلیقه تان زیر سؤال نرود.

قدم بعدی برای خریداری آینه و کنسول توجه به جنس آن است. قیمت های انواع کنسول ها با توجه به جنس و البته امکانات آن با یکدیگر متفاوت است.

قبل از خریدن آینه و کنسول این مقاله را بخوانید!
قبل از خریدن آینه و کنسول این مقاله را بخوانید!

انواع چوبی و ام دی اف میزهای کنسول در بازار موجود است. مسلما جنس چوب بهتر است و به دلیل کیفیت بالا و دوام کنسول های از جنس چوب، قیمت آن ها نیز نسبت به نوع ام دی اف بیشتر است.

کنسول هایی که از چوب های راش، روس، بلوط و گردو ساخته می شوند از دوام و کیفیت فوق العاده ای برخوردار می باشند و واضح است که قیمت آن نیز می تواند نسبت به کنسول های معمولی بالاتر باشد.

به دلیل گران بودن جنس چوب و عدم توانایی خرید آن توسط خانواده ها، برای حفظ زیبایی ظاهری آن ها از روکش چوب استفاده می شود.

سازندگان این وسایل چوبی زیبا در عین این که برای حفظ زیبایی و درخشندگی این میزها تلاش می کنند، سعی کرده اند  در قسمت های مهم و پایه های آن از چوب خالص استفاده کنند که هم دوام آن زیر سؤال نرود و هم از نظر اقتصادی به صرفه تر باشد.

اما به کسانی که میزهای اقتصادی تر و با قیمت مناسب تر می خواهند پیشنهاد می شود میز کنسول های ام دی اف خریداری کنند.

این میزها در عین این که دوام بالایی دارند از مقاومت و استحکام بالایی نیز برخوردارند.

سازندگان کنسول های چوبی و ام دی اف تنوع زیادی را برای خریداران در نظر گرفته اند، به طوری که زمانی که برای خرید کنسول راهی بازار می شوید با تنوع زیادی روبرو می شوید و این انتخاب را برای شما سخت تر و تردید شما را در هنگام خرید بیشتر خواهد کرد.

همچنین شما می توانید با توجه به اقتصاد خانواده و به قولی، پول توی جیب تان کنسول دلخواه خود را طراحی کرده و سفارش دهید.

با این کار دیگر نیاز نیست در بازار به دنبال کنسول های مختلف بگردید، در در نهایت انتخاب خودتان را نیز فراموش کنید.

از دیگر نکاتی که در هنگام خرید آینه و کنسول باید به آن توجه کنید رنگ میزتان است.

شما قبل از رفتن به بازار حتماً جایی برای آینه و میز کنسول تان در نظر گرفته اید، با توجه به محل قرارگیری میز و اشیاء و وسایلی که در اطراف آن قرار می گیرد رنگ کنسول تان را انتخاب کنید.

رنگی را انتخاب کنید که به دکور و وسایل پیرامون میز کنسول تان بیاید. منظور از آمدن، این نیست که حتماً هم رنگ وسایل خانه تان باشد. شما می توانید هارمونی ای از رنگ های زیبا در چیدمان خانه تان داشته باشید. اینها موارد سلیقه ای هستند که مسلما در هنگام خرید، خودتان به آن دقت می کنید.

رنگ های هم خانواده و یا تکمیل کننده یکدیگر باعث می شود محیط خانه تان سرشار از انرژی شود.

قبل از خریدن آینه و کنسول این مقاله را بخوانید!
قبل از خریدن آینه و کنسول این مقاله را بخوانید!

مثلاً اگر محیط قرارگیری آینه و کنسول تان روشن است و یا با رنگ های زنده تزئین شده است، پیشنهاد می کنیم از میز های سفید استفاده کنید.

نکته بعدی که در هنگا خرید میز کنسول به آن توجه می کنید مدل های آن است.

این مدل ها در سبک ها و دسته بندی های مختلف در بازار وجود دارند. اگر شما دکوراسیون کلاسیک دارید حتماً از کنسول کلاسیک استفاده کنید و اگر هم چیدمان خانه تان مدرن است برای اینکه دچار تضاد و تناقض در دکوراسیون نشوید، حتماً از میزهای مدرن کنسول استفاده کنید.

معمولاً میز کنسول به همراه آینه به صورت ست خریداری می شوند. آینه ها با توجه به مدل های میز کنسول و طراحی های آن متفاوت هستند.

البته برخی از میزهای کنسول نیز بدون آینه طراحی شده اند و هنگام خرید آن ها نیازی نیست آینه را هم ست کرده و خریداری نمایید.

شما می توانید کنسول مورد نظر خود را سفارش دهید و متناسب با طراحی آن آینه ای نیز خریداری کنید.

آینه و کنسول مانند بسیاری چیزهای دیگر به صورت اینترنتی و آنلاین نیز قابل خریداری هستند و شما می توانید به راحتی مدلی را که مد نظر دارید سفارش دهید.

فقط سعی کنید هنگام انتخاب و خرید نه تنها میز کنسول و آینه، بلکه هر چیز دیگری که به صورت اینترنتی پرداخت می کنید جوانب احتیاط را رعایت کنید تا از خریدتان لذت ببرید.