قانون جذب کائنات چگونه است؟

  • انتشار: ۲۵ جدی ۱۳۹۸
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 74319

روان شناسان، متفکران و حتی برخی رهبران مذهبی سالهاست که از قانون جذب کائنات سخن می گویند، اینکه هر چیزی که در زندگی شما وجود دارد، ساخته ذهن و جذب خودتان است، یعنی اگر به خوب ها بیندیشید و آنها را بطلبید، همان ها بر سر راه تان قرار می گیرند و اگر مدام درگیر منفی بافی و آه و ناله باشید، لاجرم همیشه زندگی تان در مسیر پر چاله از زندگی خواهد افتاد.

برخی نیز به آیاتی از قرآن کریم استدلال کرده اند و قانون جذب کائنات را از دیدگاه قرآن هم به اثبات رسانده اند، اما واقعیت چیست؟

آیا قانون جذب واقعت وجود دارد؟ اگر وجود دارد، چطور باید عمل کنیم تا به بهترین ها دست پیدا کنیم؟

قانون جذب کائنات

قانون جذب کائنات چیست؟

قانون جذب Law of Attraction را اگر به سادگی بخواهیم توصیف کنیم یعنی اینکه به هرچه بیندیشی همان اتفاق خواهد افتاد.

طبق قانون جذب کائنات اندیشه های انسان فرکانس هایی را رهبری می کنند و احساسات انسان به او می گوید که در چه فرکانسی باشد، هنگامی که در احساس بدی به سر می برید، احساسات بدتری را دریافت می کنید و هنگامی در حالت خوشی قرارا دارید، احساسات بهتری را در خود خواهید یافت.

شاید به این جمله عامیانه معروف فکر کرده باشید، که «از این بدتر هم میشه؟!» و ناگهان می بینید که بله از این هم بدتر می شود. یا حتما برای شما هم پیش آمده که به کسی فکر کنید و دقیقا او همان روز به شما زنگ بزند یا خبری از او بشنوید.

خیلی ها معتقدند قانون جذب همیشه در زندگی ما بوده و ما بی آنکه بدانیم از آن استفاده می کرده ایم. خانم راندا برن خالق قانون جذب در تعریف ساده قانون جذب کائنات می گوید: ما هر آنچه را که اغلب به آن فکر می‌کنیم، چه خوب چه بد، جذب خود می‌کنیم.” انرژی حاصل از افکار مثبت، شرایط و اتفاقات و افراد مثبت و انرژی افکار منفی، شرایط، افراد و رویدادهای منفی را توسط کائنات در مسیر ما قرار می‌دهد. بر اساس قانون جذب، افکار تبدیل می‌شوند به اشیاء، افراد، اتفاقات و شرایط پیش روی شما در زندگی.

آرزوهای ما چگونه با قانون جذب محقق می شود؟

قبل از هر چیزی باید بدانید که استفاده از قانون جذب کار پیچیده و سختی نیست «توجه آگاهانه» مهم ترین اساس قانون جذب است این توجه می تواند همراه با تفکر درمورد آنچه می خواهید، نوشتن در مورد آن و دیدن و صحبت کردن در مورد آن چیزی که مورد قصد شماست همراه باشد.

شما می توانید برای آغاز استفاده از قانون جذب کائنات از چیزهای کوچک و اتفاقات روزمره زندگی مثل یک فنجان قهوه یا جای پارک شروع کنید. مقتدرانه اراده کنید تا چیز کوچکی را جذب کنید وقتی قدرت جاذبه خود را تجربه کردید به سوی جذب چیزهای بزرگ تری بروید. روز خودتان را خودتان با اندیشیدن به چیزهایی که می خواهید بسازید.

پس آنچه که تا به امروز در اطراف ما وجود داشته چیزی نیست جز خواسته های خود ما، اما اگر آن را نمی پسندیم و دوست نداریم پس می توانیم آرزوهای خود را عوض کنیم.

قانون جذب با ما می گوید که اتفاقات خوب را باید بر اساس تفکرات مان تجربه کنیم مثلا کسی که همیشه در مورد بیماری فکر می کند بیمار می شود. بر این اساس برای ایجاد یک تغییر باید به مسائل آنگونه که آرزو داریم نگاه کنیم نه آنگونه که هستند.

توصیه قانون جذب به ما این است که ۱۵ دقیقه از روزمان را به فکر کردن به هدف ها و رویاهایمان اختصاص دهیم تا افکارمان قدرتمند شود.

قانون جذب کائنات

مخالفان قانون جذب

قانون جذب کائنات نیز مانند بسیاری از پدیده های دیگر موافقان و مخالفان بسیاری دارد، برخی آنقدر به قانون جذب اطمینان دارند که حتی به دنبال اثبات آن از طریق برهان های دینی و مذهبی هستند و برخی نیز آن را توهمی می دانند که سودجویان برای منفعت طلبی بیشتر طراحی نموده اند.

البته مخالفان قانون جذب کائنات مخالف مثبت اندیشی نبوده و نیستند آنان معتقدند که یک جنبش روان شناسی وجود دارد به نام روان شناسی مثبت گرا که هدفش رضایت بخش تر کردن زندگی روزمره افراد است این دیدگاه روانشناسی از افراد می‌پرسد، شما چه توانایی‌هایی دارید و بیشترین تاکیدش روی تقویت توانمندی است. روان‌شناسی مثبت گرا به ذهن آگاهی (mindfulness) می‌پردازد و کاملا مطللوب است اما قانون جذب توهمی است که فقط ذهن افراد را منحرف می کند.

مخالفان قانون جذب می گویند بیشتر افراد کره زمین خواستار پولدار شدن و در آرزوی پولدار شدن هستند وطبق قانون جذب کائنات فقط باید به آن فکر کنند تا محقق شود ولی آیا واقعا این اتفاق افتاده است؟

آنان معتقدند که در واقع قانون جذب کائنات انسان ها را منفعل می کند، چرا که فقط می گوید خود را در آینده مطلوب تصور کن و بنشین و منتظر باش، در حالیکه آینده مطلوب با کار و تلاش به دست می آید پس قانون جذب تنها چیزی را که شما برای داشتن آینده مطلوب نیاز دارید یعنی کار و تلاش و هدف گذاری را از شما می گیرد و فقط انتظار کشیدن را برایتان شیرین می کند.

از سوی دیگر اگر تنها راه رسیدن به آنچه می خواهیم، تصور آن است که به آن چیز رسیده ایم پس عملا دیگر برنامه ریزی برای دستیابی به خواسته هایمان بی معنی خواهد شد.

در نهایت اگر بخواهید به قانون جذب وفادار باشید باید مدام در آرزوی آینده ای خیالی باشید که قرار است برایتان رقم بخورد بنابراین اززندگی کردن در لحظاتی که به سر میبرید هیچ لذتی نخواهید برد.

در نهایت مخالفان قانون جذب کائنات معتقدند که این طرز تفکر انسان را از زندگی کردن ساقط می کند.

اگر شما یاد بگیرید سازنده و خلاق فکر کنید، اگر یاد بگیرید که فکر شما در جهت عملی مثبت و دست‌یافتن به اهداف‌تان باشد، کم کم به همین طرز تفکر عادت می‌کنید.

اما از طرف دیگر اگر بخواهید صرفا به تصور کردن آینده‌ای دلخواه بپردازید، آرام آرام این خیال‌پردازی گریبان شما را می‌گیرد و در تمام ابعاد زندگی شما سایه می‌اندازد. به خودتان که می‌آیید روزها، دقیقه‌ها و سال‌ها گذشته‌اند. شما هیچ کاری نکردید و تمام زندگی‌تان به یک رویای تحقق نیافته تبدیل شده‌است.