قانون اخراج پناهجویان توسط ژاپن تصویب شد

  • انتشار: ۲۰ جوزا ۱۴۰۲
  • سرویس: اخبار مهاجرینبین الملل
  • شناسه مطلب: 142030

ژاپن قانونی را تصویب کرد که پس از ۳ بار امتناع از درخواستشان از این کشور اخراج می شوند.
ژاپن قانون بسیار بحث برانگیزی را در مورد مهاجرت تصویب کرد که به گفته مقامات دولتی قرار است شرایط را برای پناهجویان بهبود بخشد، اما این اجازه را نیز به دولت می‌دهد تا افرادی را که درخواست هایشان بار‌ها رد شده است، اخراج کند.

پناهجویان تا اکنون بدون در نظر گرفتن تعداد دفعات تلاش برای درخواستشان، می‌توانستند تا زمانی که درخواست آن‌ها در حال بررسی بود، در ژاپن بمانند.

کن سایتو وزیر عدلیه ژاپن اعلام کرد براساس متن این قانون، از کسانی که نیاز به محافظت دارند محافظت و با افرادی که قوانین را زیر پا گذاشته اند برخورد خواهد شد.

وی گفت بسیاری از مردم برای اجتناب از اخراج، حتی اگر از خطر یا آزار و شکنجه فرار نکنند از سیستم درخواست سوء استفاده می‌کنند.

سال گذشته ژاپن فقط ۲۰۲ پناهجو از حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ متقاضی را پذیرفت و به ۱۷۶۰ نفر دیگر به دلیل ملاحظات بشردوستانه اجازه اقامت در این کشور را داد.

ژاپن همچنین درخواست بیش از ۲۴۰۰ نفر را که از آغاز تهاجم روسیه در سال گذشته از اوکراین فرار کرده اند، پذیرفته است.

حزب حاکم لیبرال دموکرات (PLD، راست محافظه‌کار) اعلام کرد این بازنگری قانون همچنین دسترسی به مراقبت‌های طبی و اسکان را برای افرادی که درخواست پناهندگی آن‌ها در حال بررسی است، بهبود می‌بخشد.

گفتنی است دولت ژاپن به منظور مقابله با کاهش جمعیت قصد دارد اصلاحاتی را در حوزه کار به اجرا بگذارد که از جمله آن‌ها می‌توان به تعطیلی ۳ روز در هفته و پرداخت کمک هزینه به فرزندان زیر ۱۸ سال اشاره کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟