قانونی: طرح واگذاری بعضی از ولایت ها به طالبان، توطئه ای برای تجزیه افغانستان است

  • انتشار: ۲۴ حوت ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیسیاست
  • شناسه مطلب: 38280

یونس قانونی معاون پیشین رئیس جمهور سابق افغانستان ضمن انتقاد از حکومت وحدت ملی می گوید که طرح واگذاری بخشی از خاک افغانستان به گروه های مانند طالبان، توطئه ای بزرگ برای تجزیه افغانستان است.

وی امروز(پنجشنبه، ۲۴حوت) در مراسم گرامی داشت از سالیاد کشته شدن«مولانا سیدخیلی» یکی از فرماندهان حزب جمعیت در ولایت پروان گفت که طرح واگذاری بخش از جغرافیایی افغانستان به گروه‌های بنام طالب به بهانه‌ی مناطق امن، توطئه‌ی بزرگی است که مردم همه باید متوجه آن باشند.

وی می‌گوید که هیچ سلاحی کشنده ترین از نفاق قومی در افغانستان وجود ندارد و این موضوع می‌تواند بیشتر از تروریسم مردم افغانستان را تهدید کند.

وی می‌گوید که ۳۴ ولایت افغانستان خانه‌ی مشترک همه‌ی مردم است و اگر کسی گوشه‌ی از افغانستان را به بهانه‌های مختلف برای گروهی خاص واگذار کند این به معنی تجزیه افغانستان است.

آقای قانونی تأکید کرد که صلح بدون قید و شرط از خواست‌های اصلی مردم افغانستان است اما تجزیه‌ی افغانستان برای هیچ کس قابل قبول نیست.

این اظهارات آقای قانونی در حالی مطرح می شود که چندی پیش گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی در گفتگو با نیویورک تایمز گفته بود که حکومت افغانستان باید چند ولایت به گروه طالبان واگذار کند تا تشویق شوند به صلح رو بیاورند. وی گفته بود رئیس جمهور غنی نیز با این طرح موافقت کرده است.

این اظهارات حکمتیار با واکنش هایی در کشور روبرو شده بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟