قاسمی: مشکلات زنان مهاجر افغان در حوزه‌های مختلف مورد بررسی قرار خواهد گرفت

  • انتشار: ۱۷ سرطان ۱۳۹۸
  • سرویس: اخبار مهاجرین
  • شناسه مطلب: 65711

مدیر کل امور اتباع مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت: با توجه به حضور جامعه مهاجر افغانستانی در خراسان رضوی، اداره کل امور اتباع برنامه‌های مختلفی را در جهت بررسی وضعیت جامعه مهاجرین و ارائه برنامه‌ریزی بهتر در نظر دارد.

نخستین کمیسیون تخصصی زنان برای بررسی وضعیت زنان آسیب‌پذیر جامعه مهاجر افغانستانی، از سوی اداره کل امور اتباع مهاجرین خارجی خراسان رضوی و با حضور جمعی از زنان فعال فرهنگی و اجتماعی افغانستانی در مشهد برگزار شد.

«سید علی قاسمی» مدیر کل امور اتباع مهاجرین خارجی خراسان رضوی، در گفتگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، هدف از برگزاری کمیسیون تخصصی زنان را تشریح کرد و گفت: با توجه به حضور جامعه مهاجر افغانستانی در خراسان رضوی، اداره کل امور اتباع برنامه‌های مختلفی را در جهت بررسی وضعیت جامعه مهاجرین و ارائه برنامه‌ریزی بهتر در نظر دارد.

قاسمی در مورد تشکیل کمیسیون تخصصی زنان افزود: چندین جلسه کارشناسی با مجموعه معاونین اداره کل اتباع و کارشناسان برگزار شد.

وی تصریح کرد: در حوزه اتباع افغانستانی که فاقد مدارک هویتی هستند، شاهد آن بودیم که علاوه بر مردان، طیفی که بیشترین آسیب را می‌بینند زنانی هستند که در این فضا وجود دارد.

قاسمی ادامه داد: شاهد آن بودیم که در حوزه اتباع فاقد مدرک هویتی، کسانی هستند که دچار بیماری‌های بسیار جدی هستند، زنانی که اعتیاد دارند، زنانی که سرپرستی چند طفل را بر عهده دارند و این زنان با مشکلات بسیاری دسته و پنجه نرم می‌کنند.

مدیر کل امور اتباع خراسان رضوی خاطر نشان کرد: در حوزه اتباع دارای مدارک هم که به شکل قانونی در ایران زندگی می‌کنند، شاهد زنانی هستیم که می‌خواهند با شرافت و مردانه زندگی خود را بگذرانند ولی به دلیل نبود زیر ساخت‌ها و حمایت‌هایی که بتواند آن‌ها را پوشش بدهد دچار چالش‌های جدی شده‌اند.

وی تاکید کرد: زنانی هستند که از ادامه کار و سرپرستی خانواده خود باز می‌مانند و این قاعدتا در طولانی مدت یا کوتاه مدت آسیب‌های اجتماعی زیادی را به این زنان و خانواده وارد می‌کند، لذا توجه ما به این زنان باید بیشتر باشد.

قاسمی افزود: برگزاری این کمیسیون تخصصی که با حضور چهره‌های فعال زنان مهاجر برگزار شد ادامه خواهد یافت و با همکاری دیگر کارشناسان و نهادها مشکلات زنان مهاجر در حوزه‌های مختلف مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

علی قاسمی تاکید کرد: این ظرفیت هم به‌طور کامل در اداره اتباع وجود دارد و هم این ظرفیت در جامعه پناهندگان وجود دارد که ما با همکاری هم در جهت رفع مشکلات زنان آسیب پذیر اقدام کنیم و می‌خواهیم یک نظمی به این جریان بدهیم.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟