فیفا: ظرفیت برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری وجود ندارد

  • انتشار: ۲۰ میزان ۱۳۹۸
  • سرویس: انتخاباتتیتر 1
  • شناسه مطلب: 69970

«یوسف رشید» رئیس بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان (فیفا) می گوید در صورت رفتن انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم به دلیل وجود مشکلات متعدد برگزاری آن در سال جاری ممکن نیست.

این در حالی است که جمعی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری بر این باورند که دور نخست انتخابات برنده نداشته است اما کمیسیون انتخابات که زمان انتشار نتایج ابتدایی انتخابات را 27 میزان ماه اعلام کرده گمانه‌زنی درباره برگزاری دور دوم را پیش از موعد می‌داند.

با این وجود رئیس بنیاد فیفا می‌گوید که اگر انتخابات به دور دوم برود امکان برگزاری آن در سال جاری نیست زیرا در این مدت کوتاه کمیسیون قادر نیست نیروهای جدید را استخدام و آموزش دهد، برگه‌های جدید رأی چاپ کند و بخش‌های فنی انتخابات را آماده کند.

وی اظهار داشت با شرایط کنونی، کمیسیون مجبور می‌شود تا انتخابات را ماه حمل سال آینده برگزار کند اما این تأخیر طولانی مدت سبب تبلیغات غیرقانونی و مشکلات دیگری در روند انتخابات خواهد شد.

این درحالی است که شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری هفته گذشته در یک نشست خبری ضمن متهم کردن تیم‌های انتخاباتی «ثبات و هم‌گرایی» و «دولت‌ساز» به انحصار روند ریاست جمهوری تصریح کردند که انتخابات هیچ برنده‌ای ندارد که گمانه‌زنی‌ها برای ایجاد تلاش جهت ایجاد دولت موقت و یا کشیده شدن انتخابات به دور دوم را افزایش یافت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟