فوری: پادشاه عربستان درگذشت

  • انتشار: ۱۴ جدی ۱۳۹۳
  • سرویس: بین المللتیتر 1
  • شناسه مطلب: 2455

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از آژانس خبری «دیده‌بان»، ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان پس از چند روز بستری شدن در بیمارستان به دلیل بیماری التهاب ریه (ذات‌الریه) در سن 90 سالگی درگذشت.

ملک عبدالله دهمین فرزند عبدالعزیز آل سعود-بنیانگذار عربستان- و ششمین پادشاه عربستان سعودی بود. او از سال ۱۹۸۲ میلادی به مدت 23 سال ولیعهد عربستان شد. از سال ۱۹۹۵ پس از زمین‌گیر شدن برادرش «ملک فهد» عملاً تمامی اختیارات یک پادشاه را در دست گرفت و سرانجام سال 2005 پس از مرگ برادرش «فهد بن عبدالعزیز» به جای او بر کرسی پادشاهی عربستان نشست که به ‌مدت ۹ سال پادشاه عربستان بود.

در حالی که منابع سعودی هنوز خبر درگذشت ملک عبدالله را به دلایل سیاسی-امنیتی اعلام نکرده‌اند. اما اخبار حاکی از آن است که تا ساعاتی دیگر «سلمان بن عبدالعزیز» ولیعهد ملک عبدالله برای پادشاهی عربستان سوگند یاد خواهد کرد.

سلمان بن عبدالعزیز علاوه‌بر ولیعهدی عربستان وزیر دفاع کنونی این کشور نیز است. او برادر ناتنی ملک عبدالله و و برادر تنی ملک فهد-پادشاه پیشین عربستان- است. پادشاهی سلمان بن عبدالعزیز البته نمی‌تواند چندان طولانی باشد زیرا وی دچار عارضه آلزایمر است.

نظرات(۲ دیدگاه)

  1. جوان کاکه
    (۱۴ جدی ۱۳۹۳)

    الان دیگه تقاص اینهمه خونی که با پولش در افغانستان و پاکستان و سوریه و عراق و… ریخت را خواهد دید

  2. (۱۵ جدی ۱۳۹۳)

    دمت گرم داداش مایی ایولا

نظر شما چیست؟