تکمیلی: آمار تلفات زلزله امروز رو به افزایش است

  • انتشار: ۴ عقرب ۱۳۹۴
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 10978

زلزله صبح امروز به قدرت 7.7 ریشتر کابل و دیگر ولایت افغانستان را بشدت لرزاند و متاسفانه خسارات جانی و مالی فروانی تا این لحظه بجای گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری اطلس این زمین لرزه ساعت 13 و 39 دقیقه امروز بوقت کابل، در افغانستان، پاکستان، هند، تاجیکستان وایران بوقوع پیوست و در ساعات نخست باعث خرابی و قطعی شبکه های مخابراتی پایتخت گردید.

بلافاصله پس از وقوع این حادثه داکتر عبدالله با تشکیل نشست فوق العاده حالت اضطراری در کشور اعلام کرده و خواستار تشکیل بسج مردمی برای کمک رسانی به مجروجان حادثه گردید.

وی در این نشست عنوان کرد: «تعداد مجروحین ناشی از این زلزله زیاد بوده و وزارت‌های صحت عامه و ارگان‌های امدادرسانی باید تدابیر ویژه‌ای برای کمک به مجروحین و آسیب دیدگان اتخاذ کنند.»

گزارش‌ها حاکی از آن است که دو کوه در شهر «پلخمری» ولایت بغلان بطور کامل فرو ریخته است. گفته می‌شود در برخی مناطق دانش‌آموزان مدارس نیز زیر آوار محبوس شده‌اند.

مقامات در ولایت تخار در شمال افغانستان از کشته شدن بیش از ۱۰ نفر و همچنین زخمی شدن ۲۵ نفر دیگر خبر داده‌اند.

همچنین نحیب‌الله کامه‌وال، رییس اداره صحت ننگرهار گفته است، هفت نفر در این ولایت بر اثر زلزله کشته و ۷۱ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

متاسفانه بدلیل پراکندگی آمار و اطلاعات ارائه شده از سوی مسئولین، اظهار نظر قطعی در خصوص تعداد حادثه دیدگاه در زمین لرزه امروز تا این لحظه مقدور نیست.

*بروزرسانی میشود…

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟