فوتبالیست های قدیمی که رکورددار پیرترین فوتبالیست های تاریخ هستند + تصاویر

  • انتشار: ۱۹ دلو ۱۳۹۸
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 76948

در میان فوتبالیست های قدیمی کسانی بودند که دیرتر از آن چه انتظار می رفت از دنیای فوتبال خداحافظی کردند. هر کدام از آن ها بنا به دلایلی پایان عمر حرفه ای خود را به تاخیر انداختند. شماری از آن ها قدرت بدنی و آمادگی جسمانی بالایی داشتند و می توانستند برای سال ها در مستطیل سبز همچون یک فوتبالیست جوان بدوند. برخی از آن ها نیز چون جایگزین خوبی نداشتند و تیم مطبوع شان به آن ها احتیاج داشت برای سال ها توپ زدند. در این مقاله قصد داریم شما را با پیرترین فوتبالیست های تاریخ فوتبال جهان آشنا کنیم.

تریکو ماریانو دی رزنده (برزیل)؛ رکورددار فوتبالیست های قدیمی

«تریکو ماریانو دی رزنده» (Tércio Mariano de Rezende) مدافع راست سابق تیم فوتبال گوئیندیرا اسپورت کلاب (Goiandira Esporte Clube) در لیگ ایالت گوییاس برزیل و متولد ۳۱ دسامبر ۱۹۲۱ است. وی تا سال ۲۰۰۸ و در سن ۸۶ سالگی برای این تیم برزیلی به میدان رفت که رکوردی بی نظیر است. وی در سال ۲۰۱۵ درگذشت.

فوتبالیست های قدیمی

نیل مکبین (اسکاتلند)

«نیل مکبین» (Neil McBain) از فوتبالیست های قدیمی جهان است که در پست مدافع کناری برای تیم ملی اسکاتلند و ستاره منچستر یونایتد در سال های ۱۹۲۳ تا ۱۹۲۱ بود که در سال ۱۹۲۸ به تیم لیورپول پیوست. وی متولد ۱۵ نوامبر سال ۱۸۹۵ می باشد و در سن ۵۲ سال و ۴ ماهگی همراه با تیم فوتبال «نیو برایتون» (New Brighton Association Football Club) در سال ۱۹۴۷ به مصاف «هارتپول یونایتد» (Hartlepool United) رفت تا مسن ترین بازیکن تاریخ لیگ برتر انگلیس شناخته شود. وی همچنین سرمربی گری تیم هایی همچون «استودیانتس د لا پلاتا» (Estudiantes de La Plata) آرژانتین را نیز در کارنامه خود دارد. نیل مکبین در سال ۱۹۷۴ درگذشت.

Neil McBain

روژه میلا (کامرون)

«روژه میلا» (Roger Milla) متولد ۲۰ می ۱۹۵۰، مهاجم تیم ملی کامرون و یکی دیگر از فوتبالیست های قدیمی جهان می باشد. وی در ۲۸ ژوئن ۱۹۹۴ در جریان رقابت های جام جهانی آمریکا به مصاف روسیه رفت تا با ۴۲ سال و ۳۹ روز سن پیرترین بازیکن تاریخ جام های جهانی شناخته شود. میلا که توپ طلای آفریقا در سال ۱۹۷۶ و ۱۹۹۰ را در کارنامه ورزشی خود دارد و همچنین عامل اصلی موفقیت کامرون در جام جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا محسوب می شود، تا سال ۱۹۹۶ و در سن ۴۴ سالگی برای تیم باشگاهی پوترا ساماریندا (Putra Samarinda Football Club) در رقابت های لیگ برتر اندونزی به میدان رفت.

Roger Milla

بیلی مردیث (ولز)

«بیلی مردیث» (Billy Meredith) متولد ۳۰ جولای ۱۸۷۴ مهاجم کناری و ستاره اسبق باشگاه های «منچستر یونایتد» (Manchester United F.C) و «منچستر سیتی» (Manchester City F.C) بود. وی پیرترین فوتبالیست ملی پوش تاریخ فوتبال جهان محسوب می شود. وی با بازی برای تیم ملی ولز در استادیوم هایبری در سال ۱۹۲۰ و در سن ۴۵ سال و ۲۲۹ روزگی موفق شد این رکورد را به نام خود ثبت نماید. این ستاره سه دهه اول قرن بیستم فوتبال جهان تا سال ۱۹۲۴ و تا سن ۵۱ سالگی در لیگ برتر فوتبال انگلیس برای باشگاه منچستر سیتی به میدان رفت.

Billy Meredith

مارکو بالوتا (ایتالیا)

«مارکو بالوتا» (Marco Ballotta) یکی دیگر از فوتبالیست های قدیمی است. وی دروازه بان پیشین باشگاه «لاتزیو» (SS Lazio) متولد ۳ آوریل ۱۹۶۴ پیرترین دروازه بان و بازیکن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا و همچنین تمامی رقابت های باشگاهی اروپا محسوب می شود. بالوتا در رقابت لاتزیو و «المپیاکوس» یونان در جریان دیدارهای لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۰۷ با ۴۳ سال و ۱۶۸ روز سن رکورد تاریخی این رقابت ها را به نام خود ثبت کرد.

بالوتا همچنین در مصاف با «آ اس رم» (A.S. Roma) در ۲۳ اکتبر سال ۲۰۰۵ رکورد دینو زوف در رقابت های سری آ را با ۴۱ سال و ۲۳۰ روز سن شکست. جالب این است که دینو زوف رکورد ۴۱ سال و ۳۴ روز سن را در ۸ می ۱۹۸۳ در حالی به نام خود ثبت کرد که بالوتا نخستین روزهای زندگی حرفه ای خود را تجربه می کرد.

Marco Ballotta

جان بوریج (انگلیس)

«جان بوریج» (John Burridge) متولد ۳ دسامبر ۱۹۵۱ دروازه بان «منچستر سیتی» (Manchester City F.C) بود. وی در تاریخ ۲۹ آوریل ۱۹۹۵ با ۴۳ سال و ۴ ماه و ۲۶ روز سن در مقابل «نیوکاسل یوناتید» (Newcastle United F.C) در دروازه ایستاد تا پیرترین دروازه بان تاریخ رقابت های لیگ برتر انگلیس به شمار آید.

John Burridge

رنه هیگیتا (کلمبیا)؛ عقرب فوتبالیست های قدیمی

«رنه هیگیتا» (René Higuita) دروازه بان مشهور و جنجالی تیم ملی کلمبیا که با حرکت فوق العاده ای که به لگد عقرب معروف است در فوتبال جهان شناخته می شود، تا چند سال پیش و با داشتن ۴۳ سال سن برای باشگاه فوتبال «دپورتیوو پریرا» (Deportivo Pereira) کلمبیا به میدان رفت.

René Higuita

دینو زوف (ایتالیا)

«دینو زوف» (Dino Zoff) از فوتبالیست های قدیمی دنیا و یکی از سه دروازه بان برتر تاریخ فوتبال جهان محسوب می شود. زوف که متولد ۲۸ اکتبر سال ۱۹۴۲ می باشد تا حدود ۴۲ سالگی برای تیم ملی ایتالیا به میدان می رفت و از همین روی پیرترین دروازه بان ملی پوش تاریخ فوتبال جهان به حساب می آید. از جمله افتخارات زندگی حرفه ای دینو زوف قهرمانی با تیم ملی ایتالیا در رقابت های جام جهانی ۱۹۸۲ اسپانیا است. زوف همچنین رکورد پیرترین کاپیتان قهرمان جام جهانی فوتبال را نیز در کارنامه ورزشی خود دارد.

Dino Zoff

روماریو (برزیل)؛ اسطوره فوتبالیست های قدیمی برزیل

«روماریو د سوزا فاریا» (Romário de Souza Faria) متولد ۲۹ ژانویه ۱۹۶۶ می باشد. وی بهترین بازیکن تیم ملی برزیل در جام جهانی ۱۹۹۴ و عامل اصلی پیروزی این تیم در این رقابت ها است. روماریو همچنین به عنوان بهترین بازیکن جهان در همین سال انتخاب شد. این بازیکن مشهور برزیلی که «فیلیپو اسکولاری» (Felipe Scolari) به بهانه مسن بودن وی را به رقابت های جام جهانی ۲۰۰۲ دعوت نکرد در سال ۲۰۰۹ و در سن ۴۳ سالگی برای «باشگاه فوتبال امریکا» (America Football Club) برزیل پا بر مستطیل سبز گذاشت.

Romário de Souza Faria

الساندرو کاستاکورتا (ایتالیا)

«الساندرو کاستاکورتا» (Alessandro Costacurta) مدافع ایتالیایی یکی دیگر از پیرترین فوتبالیست های تاریخ فوتبال جهان به حساب می آید. وی به عنوان یکی از وفادارترین و محبوب ترین بازیکنان تیم فوتبال آث میلان (A.C. Milan) است. کاستاکورتا که متولد ۲۴ آوریل سال ۱۹۶۶ می باشد تا سال ۲۰۰۷ و تا حدود ۴۱ سالگی برای آث میلان به میدان رفت.

Alessandro Costacurta