فواید و خاصیت پای مرغ بالای صحت انسان

  • انتشار: ۱۹ جوزا ۱۳۹۸
  • سرویس: سلامت
  • شناسه مطلب: 63503

استرس و نگرانی امروز در زندگی روزانه بسیاری از افراد وجود دارد؛ پای مرغ، اسید آمینه‌هایی مختلف را تولید می‌کند که برای بدن بسیار مفید هستند.

بعنوان مثال آرژنین نوعی اسید آمینه‌ای است که از چنگال‌ها بیرون می‌آید،‌ این اسید آمینه برای بدن مفید است و یکی از خواص آن، کمک به بدن در آزاد کردن هورمون‌هایی ضد اضطراب و استرس است.

معجزه پای مرغ و آشنایی با خواص پای مرغ عصاره پای مرغ، مملو از ویتامین D، ویتامین A، کلسیم، فسفر، منیزیم و اسیدهای چرب، همچنین سرشار از مواد غضروف‌ساز از جمله «سولفات کندروئتین» است که به جلوگیری و ترمیم نکروز و پوسیدگی مفاصل و غضروف‌ها کمک می‌کند.

طبق تحقیقات انجام‌شده «پای مرغ» حاوی بسیاری از پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی حیاتی است که بدن انسان قادر به تولید آن‌ها نیست.

به همین جهت افرادی را که دچار مشکلاتی مانند خمیدگی (ناشی از کمبود کلسیم)، پوکی استخوان، آرتروز، نرمی استخوان (راشیتیسم) در کودکان و بزرگسالان، روماتیسم، شکستگی استخوان و به طور کلی تغییرات ساختمانی در استخوان‌ها و نیز اختلال عملکرد عضلانی ناشی از کمبود کلسیم و ویتامین D هستند، می‌توان با استفاده از این ماده غذایی درمان کرد.

این ماده غذایی سرشار از کلسیم، ویتامین د و سایر املاح و ویتامینهای مفید بوده و از خواص و فواید درمانی بیشماری برخوردار است.

تحقیقات پژوهشگران نشان داده، پای مرغ حاوی بسیاری از پروتئین ها، ویتامین ها و مواد معدنی حیاتی است که بدن انسان قادر به تولید آنها نمیباشد.

از این ماده غذایی در کشورهای آسیای شرقی بسیار استفاده شده و یکی از محبوبترین غذاها محسوب میگردد.

جالب است بدانید استفاده از خواص پای مرغ بهترین جایگزین برای افرادی است که از تبلت های غضروف ساز خارجی استفاده میکنند.

رفع مشکلات استخوانی شایع نظیر پوکی و نرمی استخوان، پیشگیری و کمک به درمان آرتروز، ساییدگی مفاصل و ترمیم شکستگی های استخوانی و درمان اختلال عملکرد عضلانی ناشی از کمبود کلسیم و ویتامین د، از مهمترین خواص پای مرغ و فواید درمانی آن است.

به طوریکه بسیاری از پزشکان تغذیه و همچنین پزشکان جراح اورتوپدی در بسیاری موارد استفاده از سوپ های مختلف حاوی عصاره پای مرغ را به بیماران خود توصیه میکنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟