فواید روغن حلزون برای پوست/ درمان التهابات پوستی، جوش، چین و چروک و …

  • انتشار: ۳۰ دلو ۱۳۹۸
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 78730

حلزون موجود کوچکی است که در دسته نرم تنان و یا شکم پایان قرار می گیرد. پوست حلزون به دلیل دارا بودن کلاژن و الاستین، شباهت زیادی با پوست انسان دارد. لذا می توان از آن برای بهبود برخی آسیب های پوستی بهره گرفت. در این مقاله در خصوص فواید روغن حلزون مطالبی ارائه شده است. با ما همراه باشید.

اگر شما هم جزء آن دسته افرادی هستید که به زیبایی پوست تان اهمیت می دهید، خوب است کمی در مورد حلزون و فوایدی که برای پوست دارد بدانید.

فواید روغن حلزون

فواید روغن حلزون برای پوست

کلاژن یکی از پروتئین هایی است که به واسطه آن پوست حالت کشیدگی و ارتجاعی خود را حفظ می کند. مقدار کلاژن پوست و کیفیت آن باعث می شود ظاهر پوست شما خوب باشد و یا حالت افتاده و ریخته داشته باشد.

هر چقدر میزان کلاژن پوست تان بیشتر باشد، شما از ظاهری جوان تر و زیباتر برخوردار خواهید بود. کلاژن و الاستین پروتئین هایی هستند که در تمام بافت های انسان یافت می شوند.

این پروتئین ها به صورت ضروری برای حفظ جوانی و شادابی پوست و همچنین حالت کشسانی آن مورد نیاز می باشند. این میزان از پروتئین، با بالا رفتن سن کاهش پیدا می کند و پوست صورت رفته رفته شادابی و کشسانی خود را از دست می دهد.

همان طور که گفته شد یکی از فواید روغن حلزون حفظ حالت ارتجاعی و سفتی نگاه داشتن پوست است. این روغن معجزه آسا خواص فراوانی دارد که در ادامه مطلب به گوشه هایی از فواید روغن حلزون اشاره می شود.

روش استفاده از روغن حلزون

روغن حلزون یک ماده آرایشی محسوب می شود که دارای ماده ای چسبناک به منظور کلاژن سازی پوست می باشد. این ماده چسبنده که (slime) نام دارد، همان ماده ای است که در لوازم آرایشی برای درمان التهابات مختلف پوستی و جای جوش، حساسیت های پوستی و دیگر مشکلات مربوط به پوست استفاده می شود.

از فواید روغن حلزون می توان به نرم کنندگی، شفافیت بخشی و کاهش التهاب پوست اشاره کرد. اگر پوست شما در مقابل عوامل طبیعی و غیر طبیعی از خود واکنش نشان می دهد، استفاد از روغن حلزون می تواند برای بهبود آن به شما کمک زیادی بکند.

پیش از آن که از روغن حلزون استفاده کنید باید پوست خود را تمیز کنید. تمیز کردن پوست باعث می شود روغن با سلول های پوستی شما خود را ترکیب کند و اثرات درمانی مختلفی روی آن بگذارد.

دیگر فواید روغن حلزون

از دیگر فواید روغن حلزون می توان به خواص ضد میکروبی آن اشاره کرد. این روغن باعث می شود عفونت های پوستی شما از بین برود.

در برخی موارد روغن حلزون می تواند باعث ترمیم سلول های آسیب دیده پوست شما شود و سلول های آن را نوسازی نماید. ترک های پوستی و جای جوش شما را نیز از بین می برد و باعث شفافیت و درخشندگی پوست تان می شود.

روغن حلزون می تواند سیاهی های دور چشم شما را کاهش دهد و چین و چروک اطراف آن را تا حد زیادی از بین ببرد.

اگر از جوش های سر سیاه روی صورت تان رنج می بردید، روغن حلزون یک داروی فوق العاده موثر برای از بین بردن این دسته از جوش ها می باشد.

از دیگر فواید روغن حلزون خاصیت سفت کنندگی آن است. پروتیئن های موجود در این روغن، باعث کلاژن سازی و سفت شدن پوست شما شود.

از این روغن فوق العاده می توانید به عنوان ضد آفتاب نیز استفاده کنید. درمان آفتاب سوختگی و جلوگیری از سوختن پوست توسط آفتاب خاصیت دیگر روغن حلزون می باشد.

درمان مشکلات پوستی با حلزون

برای درمان التهابات پوستی، کافی است روغن حلزون را به اندازه چند قطره روی پوست خود بریزید و به آرامی ماساژ دهید، تا جذب آن شود. این کار باعث می شود التهاب پوست شما به راحتی از بین برود.

اگر از کرم حلزون برای درمان خشکی پوست تان استفاده می کنید، بهتر است مقدرای از روغن حلزون را روی موضع مورد نظر به صورت دورانی ماساژ دهید.

برای درمان جوش و یا جای جوش های شما، مقداری از این روغن معجزه آسا کافیست تا نتیجه دلخواه خود را بگیرید. کمی روغن روی پنبه بریزید و روی جوش های تان قرار دهید.

همان طور که گفته شد برای ترک های پوستی، روغن حلزون می تواند بهترین درمان باشد، برای این منظور محل ترک های پوستی تان را به دقت تمیز کنید و سپس مقداری روغن روی آن بمالید. این کار را شب ها قبل از خواب به مدت دو ماه تکرار کنید.

اگر می خواهید چین و چروک های اطراف چشم تان را از بین ببرید، یک فایده از فواید روغن حلزون برای درمان این مشکل اختصاص دارد. مقداری روغن حلزون را با گلاب مخلوط کرده و قبل از خوابیدن، اطراف چشم خود به آرامی و به صورت ضربه ای به روغن آغشته کنید.

یک فایده دیگر از بی شمار فواید روغن حلزون، تأثیر آن روی لکه های پوستی می باشد. شما برای کاهش لک های روی پوست تان مقداری روغن حلزون را با همان میزان روغن بادام شیرین مخلوط کنید و به صورت مداوم صورت خود را با آن ماساژ دهید. این کار اثر فوق العاده ای برای کاهش و از بین بردن لک صورت شما دارد.

تولید مثل حلزون

بعد از شمارش فواید روغن حلزون خوب است کمی در مورد نحوه زندگی این موجود کوچک و کارآمد بدانیم.

یک حلزون هر دو اندام نر و ماده را در خود دارد. اما برای این که بتواند تولید مثل کند حتما باید با یک حلزون دیگر جفت گیری کند تا تخم های خود را توسط آن بارور نماید.

بعد از عمل جفت گیری یک ماه طول می کشد تا داخل تونلی که توسط خودشان حفر شده است منتظر به دنیا آمدن بچه حلزون های خود باشند.

نوزادان حلزون برای بالغ شدن به زمانی دو ساله نیاز دارند. پراکندگی زیستی این موجود کوچک، بسته به شرایط آب و هوایی یعنی آلودگی های محیط اطراف، به وجود آمدن تغییرات رژیم غذایی و وجود محلی برای زندگی آنها متفاوت است.

حلزون ها قادرند تا سه سال به خوابی که مخصوص خودشان است فرو بروند. در وجود این آشنای کوچک غریزه ای نهفته شده است که باعث می شود هیچ گاه محل زندگی خود را گم نکند و هر جا که برود، این غریزه مانند جی پی اسی آپدیت شده او را راهنمایی می کند.