فقط ۱۰ درصد در جهان نسبت به کرونا ایمن شده‌اند

  • انتشار: ۱۱ حوت ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 107649

به نقل از اسپوتنیک، «سومایا سفامینان»، دانشمند ارشد سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که کمتر از ۱۰ درصد از مردم جهان در مقابل همه گیری ویروس کرونا مصونیت پیدا کرده اند.

او گفت: سازمان جهانی بهداشت مطالعات در این خصوص را دنبال می‌کند و گزارش‌های اخیر بر اساس حدود ۵۰۰ مورد از آن‌ها بوده است. در صورت جمع آوری این گزارش‌ها مشخص خواهد شد که کمتر از ۱۰ درصد از جمعیت جهان در برابر همه گیری و ابتلای به ویروس کرونا مصونیت و ایمنی دارند.

او طی مصاحبه‌ای که این سازمان از توییتر پخش شد، گفت: سازمان جهانی بهداشت در حال پیگیری مطالعات تحلیلی درباره نقاط آلوده به ویروس در برخی از شهر‌های جهان است. اگرچه نتایج تحقیقاتی وجود دارد که نشان می‌دهد بیش از نیمی از ساکنان برخی از شهر‌ها در برابر ویروس ایمنی پیدا کرده اند، اما هنوز صحبت درخصوص کسب مصونیت گروهی خیلی زود است.

پیشتر «فرانس ۲۴» گزارش داده بود که سازمان جهانی بهداشت از کاهش ۱۶ درصدی تعداد ویروس‌های کرونا در سراسر جهان خبر داده بود.

با وجود این کاهش چشمگیر، سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد که بحران بهداشت هنوز به پایان نرسیده است بنابراین کشور‌ها همچنان به محدودیت‌ها و واکسیناسیون ادامه دهند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟