فقط در 5 ولایت، بیش از 220 موتر نظامی هاموی و رنجر در اختیار طالبان قرار دارد

  • انتشار: ۲۵ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 34412

بر اساس گزارش های به دست آمده، گروه طالبان در ولایت‌های کندز، بغلان، بدخشان، فاریاب و جوزجان بیش از 220 موتر نظامی در اختیار دارد، بیشتر این موترهای نظامی که شامل هاموی و رنجرهای پلیس و ارتش است در جریان سقوط کندز به دست طالبان افتاده است.

به گزارش سلام وطندار و بر اساس اطلاعات از منابع نظامی و شوراهای ولایتی پنج ولایت شمال و شمال‌‌شرقی کشور، طالبان در حال حاضر بیش از 70 تانک هاموی و 150 موتر رنجر ارتش و پولیس را در اختیار دارند.

مسؤولان ولایت‌های کندز، بغلان، بدخشان، فاریاب و جوزجان می‌گویند، وجود تانک‌های هاموی ارتش در نزد طالبان را خطرناک می‌دانند و می‌گویند، اگر این وسایط نابود نشوند، طالبان از آن‌ها در حملات انتحاری شبیه حملات در پکتیا استفاده خواهند کرد.

محمدصَفر، آمر امنیت پولیس کندز می‌گوید که در پی دو دور سقوط کندز به دست طالبان، وسایط بی‌شمار نظامی به دست این گروه افتاد و هرچند شمار زیادی از این وسایط در حملات هوایی نابود شدند، اما هنوز هم حدود 20 تانک هاموی و 70 رنجر نزد طالبان است.

با این حال آمر امنیت فرماندهی پلیس کندز می‌گوید که دو ماه پیش در نتیجۀ چند عملیات هوایی شش تانک هاموی نابود شده است.

بر بنیاد اطلاعات رقم وسایط نظامی نیروهای امنیتی که به اختیار طالبان در آمده در ولایت‌های سمنگان، مزار و تخار به صفر می‌رسد.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، ایالات متحده آمریکا، هر تانک هاموی را به هزینۀ 220 هزار دالر آمریکایی برای نیروهای امنیتی کشور خریداری می‌کند.

در تازه‌ترین مورد، آمریکا قرارداد خرید 1673 تانک هاموی را به هزینۀ 356 میلیون دالر، با کمپنی «ای ام جنرال» امضا کرده است. گفته می‌شود این تانک‌ها به زودی به حکومت افغانستان سپرده شوند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟