فقط در یک ماه بیش از 900 تن از نیروهای امنیتی کشته شده است

  • انتشار: ۱۱ سنبله ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 15343

در کنفرانسی که تحت نام دیدگاه ها و آیندۀ پولیس روز گذشته در کابل برگزار شده بود، جنرال جان نیکولسن گفت که در ماه جولای سال جاری میلادی بیشتر از 900 تن از نیروهای امنیتی افغان در میدان های جنگ کشته شده است.

فرمانده عمومی ماموریت حمایت قاطع نیرو های ناتو در افغانستان می‎گوید عدم رهبری سالم در بعضی از جبهات جنگ در افغانستان باعث شده است تا تلفات نیروهای امنیتی در افغانستان افزایش یابد.

نیکولسن افزود که در برخی واحدهای پولیس رهبری سالم وجود ندارد.

در همین حال عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه که در این نشست اشتراک داشت از مشکلات در صفوف نیروهای امنیتی افغان انتقاد کرد و گفت، تلاش‎های که در رهبری پولیس تاکنون صورت گرفته، کافی نبوده‎است.

رئیس اجرائی با بیان اینکه در سراسر دنیا، دو قطب انسانیت و وحشت در مقابل همدیگر قرار گرفته اند افزود که متأسفانه افغانستان در صف اول این تقابل قرار گرفته است.

او همچنان تاکید کرد که باید آمار زنان در صفوف پولیس ملی افزایش یابد چون نیاز است تا زنان در کنار مردان برای وطن و هموطنشان خدمت کنند و از سوی دیگر می توانند پولیس را به جوامع نزدیکتر سازند.

این گفته ها در حالی مطرح می شود که طالبان با شدت بخشیدن به حملات شان در اکثر نقاط کشور، نه تنها فراخوان صلح حکومت را نادیده گرفتند؛ بلکه به تازگی ملا ابراهیم صدر را به صفت مسؤول جدید نظامی شان معرفی کرده اند.

شدت ناامنی‌ها در بعضی مناطق به ویژه ولایت هلمند، به حدی افزایش یافت که حتا نیروهای امریکایی مجبور شدند دوباره به ولایت هلمند مستقر گردند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟