فعالیت دانشگاه امریکایی افغانستان ادامه خواهد یافت

  • انتشار: ۸ جدی ۱۳۹۸
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 72857

«دیوید سدنی» رییس دانشگاه آمریکایی افغانستان با ضروری خواندن کمک های دوامدار آمریکا، تاکید کرد که فعالیت این نهاد، پس از سال ۲۰۲۰ میلادی نیز ادامه خواهد داشت.

او افزود: «ما به رابطه دراز مدت و مفید خود با دولت ایالات متحدۀ امریکا و به‌خصوص با اداره انکشاف بین‌المللی ارزش قایل هستیم.»

به گفته رییس این دانشگاه هنوز هم صلح پایدار در افغانستان یک آرزو است و به حقیقت نپیوسته‌است. به باور او، تا برقراری صلح در این کشور ضرورت به ادامه‌ کمک‌های مالی برای تامین امنیت دانشگاه امریکایی یک واقعیت است.

دیوید سدنی همچنین افزود: «من همراه با هیات مدیره و اداره دانشگاه امریکایی افغانستان، فعالانه کار می‌کنم تا برای ادامه کارهای عملیاتی، تامین امنیت و ادامه پروگرام‌های آکادمیک (از جمله پروگرام‌های جدید) دانشگاه در سال ۲۰۲۰ و سال‌های پسین بودجه کافی در دست داشته‌باشیم.»

این درحالی است که شبکه خبری سی‌ان‌ان روز جمعه در گزارشی گفته بود که بودجه سالانه دانشگاه امریکایی افغانستان ۲۸ میلیون دالر است و این نهاد تا ماه می سال ۲۰۲۰ بودجه دارد؛ اما اگر کمک‌های ایالات متحده امریکا قطع شود، قادر به تامین مخارج‌اش نخواهد شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟